Klacht: jaarafrekening 2014-2015

marjilde op 03 juni 2015 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Volgens de jaarafrekening moet ik nu afrekenen een bedrag van 829.75
Als ik de jaarafrekening bekijkt heb ik 105.91 te weinig betaald over het jaar 4/2014 tot 3/2015 . Dat klopt ook ik heb 11 x 32.64.
volgens oxxio wordt mijn nieuwe voorschot bedrag 723.84.
Het afgelopen jaar heb ik;
verbruikt 4/2014 52219 tot Hoog
verbruikt 3/2015 53447 Hoog
verbruikt 4/2014 42504 tot Laag
verbruikt 3/2015 43462 Laag
In 2013/ 2014 was het totaal verbruik Hoog 863 en Laag 932
In 2014/2015 was het totaal verbruik Hoog 946 en Laag 1215
Ik heb de tarieven van stroom zijn Laag 0.2303 Hoog 0.2503
Hierover heb ik in april en juni over gebeld en zij beweren dat daar in het termijn bedrag 2x 32.64 en 2 x40.65 is in zijn verwerkt omdat zij vergeten zijn om de maanden maart en april af te schrijven.
Volgens de telefoniste zit daar ook nog de afrekening van het gas bij. Dat kan niet want die heb ik pas op 28/4/2015 doorgegeven.
Ook hier telt dat zij 2 maanden niet hebben afgeschreven.
Inmiddels heb ik 2 x 40.46 voor elektra al overgemaakt en ook 2 x gas 77.46. Volgens deze dame worden deze niet meegerekend . Wat mij erg vreemd lijkt.
Heb hier 20/4/2015 over gebeld en gevraagd of ik een nieuwe jaarafrekening kon krijgen daar ging zij voor zorgen. Afgelopen maandag 1/6/2015 werd mij verteld dat ik die niet krijg en het bedrag klopt. Volgens mij klopt er geen klap van de hele rekening. Hoe kan je gas berekenen als je nog geen meterstand heb op 21/3/2015 van de gas meter.

Gewenste Oplossing:

Zou graag een nieuwe jaar afrekening willen hebben die goed is.
Als ik het goed heb begrepen moet ik nog 2 x 32,64 of het kan zijn 1x 32.64 en 1x 40.56. Plus die 105.91
Ik heb ook al 2 x 77.57 voor het gas betaald de maanden maart en april.
Zou ook graag willen weten waar deze bedrag zijn gebleven.
Het termijn bedrag 723.84 is werkelijk onbegrijpelijk.
De stortingen zijn gedaan op rek. L14INGB0004304240
klantnr 38374072-1

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht

9 jaren geleden - Bedankt daarvoor . Ik kon geen mail adres vinden . Gr marjilde

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht

9 jaren geleden - Goedemorgen, Afgelopen maandag door Oxxio gebeld over de rekening van elektra en ook de gas jaarafrekening. Zij gaven toe dat zij een fout hebben gemaakt en ik nog een bedrag van 500,00 van hun terug krijg. Ook is mijn maandtarief aangepast tot een normale betaling van 107.00 per maand voor beide. Ik dank u hartelijk voor het bemiddelen van deze klacht. Heb u site aangemeld bij nog en paar mensen die ook van die gekke nota s hebben gehad van Oxxio. Wens u een fijne dag en nogmaals bedankt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Oxxio beoordeeld.

Oxxio

Heeft op 16 juni 2015 om 11:29 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste marjilde,

Uit de aantekeningen van onze klantenservice blijkt dat je vraag al met je is besproken.

Wij gaan er dan ook van uit dat aan jou een passende oplossing is aangeboden.

Met vriendelijke groet,

Tess
Oxxio Nederland bv

marjilde

Heeft op 16 juni 2015 om 11:49 geantwoord

Zij hebben vorige week gebeld met de mededeling dat ik geld terug krijg inplaats dat ik bij moest betalen.
Tot mijn verbazing werd ik gisteren weer gebeld door oxxio met de zelfde mededeling. Ook met excuus voor de fout die zij hadden gemaakt. Ze wist niet wat ik zal krijgen omdat ik al een aantal maanden had overgemaakt om niet in de problemen te komen . Dus ik ben benieuwd wat ik nu uiteindelijk terug krijg.
Bedank voor de bemiddeling
Vr.gr M. Stuyt

Alle klachten die gemeld zijn door