Klacht: geen betalingsregeling kunnen treffen

ferrytoth op 30 mei 2015 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

KLACHT OXXIO

27 mei 2015

Wij hebben een betalingsachterstand en naar aanleiding van de afrekening die wij van OXXIO hebben ontvangen wilden wij een betalingsvoorstel doen.
De vordering was doorgestuurd naar incassobureau DAS. Telefonisch contact gehad met DAS op 17 april 2014. Hierin werd een termijn gesteld die voor ons niet te doen was.
Per mail d.d. 22 april 2015 contact gezocht met DAS om te komen tot een afspraak. Ivm met beslaglegging en meerdere schuldeisers een voorstel gedaan. Geen reactie ontvangen van DAS.
Op 1 mei een mail gestuurd naar DAS om aan te geven dat er geen reactie is gekomen op het voorstel. Dat we er dan vanuit gaan dat zij akkoord gaan met het voorstel. Wederom geen reactie.
Bij telefonisch contact bleek dat DAS de vordering had teruggeven aan OXXIO. Telefonisch contact opgenomen met OXXIO op 22 mei j.l. om toch tot een betalingsregeling te kunnen komen.
Zij hebben geen medewerking willen verlenen tot het komen van een aflossingsvoorstel. Houden alleen vast aan de door hen ingestelde termijn van 8 maanden. Dit is voor ons niet haalbaar ivm beslaglegging belastingdienst en meerdere vorderingen.
Vervolgens stuurt Oxxio een nieuwe brief met een verhoogd bedrag. Ze geven aan dat wanneer blh niet betaald het bedrag telkens verhoogd wordt en ze doorgaan naar een deurwaarder wanneer er niet betaald wordt voor de gestelde datum. Gevraagd om deze kostenverhogende maatregelen on hold te willen zetten. Wij willen graag het bedrag aflossen, maar OXXIO wil niet meewerken. Wanneer we maandelijkse € 50,00 kunnen betalen, gaat dit lukken. Hebben gisteren om onze goede wil te tonen het bedrag van € 360,06 overgemaakt, vanwege de dreigende brief van 13 mei 2015.
Kunt u ons helpen?

Gewenste Oplossing:

treffen van een betalingsregeling wat past binnen ons budget, maximaal € 50,00

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Oxxio

9 jaren geleden - Beste Ferry, Maar wij zien ook dat je binnenkort wordt overgedragen aan het incassobureau. Het is dus raadzaam dat je hier snel op terugkomt. Is de vordering eenmaal overgedragen dan is het treffen van een regeling niet mogelijk en zul je een betaalafspraak met het incassobureau moeten maken. Met vriendelijke groet, Tess Oxxio Nederland bv

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 15 juni 2015 om 10:08 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Ferry,

We hebben je zojuist in reactie op je e-mail bericht een mail verzonden waarin wij de door jou met Oxxio aangegane betalingsregeling bevestigen.

Wij gaan ervan uit je hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Tess
Oxxio Nederland bv

Alle klachten die gemeld zijn door