Mijn Klacht:
KLACHT OXXIO
27 mei 2015
Wij hebben een betalingsachterstand en naar aanleiding van de afrekening die wij van OXXIO hebben ontvangen wilden wij een betalingsvoorstel doen.
De vordering was doorgestuurd naar incassobureau DAS. Telefonisch contact gehad met DAS op 17 april 2014. Hierin werd een termijn gesteld die voor ons niet te doen was.
Per mail d.d. 22 april 2015 contact gezocht met DAS om te komen tot een afspraak. Ivm met beslaglegging en meerdere schuldeisers een voorstel gedaan. Geen reactie ontvangen van DAS.
Op 1 mei een mail gestuurd naar DAS om aan te geven dat er geen reactie is gekomen op het voorstel. Dat we er dan vanuit gaan dat zij akkoord gaan met het voorstel. Wederom geen reactie.
Bij telefonisch contact bleek dat DAS de vordering had teruggeven aan OXXIO. Telefonisch contact opgenomen met OXXIO op 22 mei j.l. om toch tot een betalingsregeling te kunnen komen.
Zij hebben geen medewerking willen verlenen tot het komen van een aflossingsvoorstel. Houden alleen vast aan de door hen ingestelde termijn van 8 maanden. Dit is voor ons niet haalbaar ivm beslaglegging belastingdienst en meerdere vorderingen.
Vervolgens stuurt Oxxio een nieuwe brief met een verhoogd bedrag. Ze geven aan dat wanneer blh niet betaald het bedrag telkens verhoogd wordt en ze doorgaan naar een deurwaarder wanneer er niet betaald wordt voor de gestelde datum. Gevraagd om deze kostenverhogende maatregelen on hold te willen zetten. Wij willen graag het bedrag aflossen, maar OXXIO wil niet meewerken. Wanneer we maandelijkse € 50,00 kunnen betalen, gaat dit lukken. Hebben gisteren om onze goede wil te tonen het bedrag van € 360,06 overgemaakt, vanwege de dreigende brief van 13 mei 2015.
Kunt u ons helpen?
Gewenste Oplossing:
treffen van een betalingsregeling wat past binnen ons budget, maximaal € 50,00