Klacht: Eindafrekening klopt van geen kant

MarijeCras op 23 januari 2015 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Oxxio has resolved this complaint
✅ Klacht opgelost op 4 februari 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste MarijeCras, Naar aanleiding van je bericht op www.klacht.nl, hebben wij zojuist telefonisch contact gehad. Je geeft aan dat je €9,95 en €7,05 mist op je jaarrekeningen. Tevens ben je het niets eens met de verrekening die heeft plaatsgevonden. De...

Bedrijf Oxxio
Status Opgelost
Datum 23 januari 2015

Een klant van Oxxio heeft problemen met de eindafrekening, waarbij hij een verschil van 9,95 en 7,05 euro constateert tussen zijn betalingen en de bedragen die Oxxio heeft geregistreerd. Ondanks dat alle maanden zijn betaald, lijkt er een openstaand bedrag te zijn verwerkt dat niet overeenkomt met de huidige maand. Daarnaast vermeldt de jaarafrekening dat het geld naar de klant overgemaakt zou worden, in plaats van verrekend met een toekomstige nota.

Mijn Klacht:

Mijn eindafrekening is binnen na alles berekend te hebben zelf mis ik een bedrag van 9,95 en 7,05 ik heb aan gas 1343,16 betaald en zij zeggen 1333,21 te hebben ontvangen van stroom is dit 639,18 wat ik heb betaald en 632,14 wat zij hebben ontvangen.
alle maanden zijn betaald maar zij hebben het toch verekend met een openstaand bedrag van de maand dec jan en jawel !!! FEBRUARI 2015!!!
Vind ik heel knap aangezien we nog in januari zitten maar ok.
Ook staat er in de jaar afrekening dat ze het geld naar MIJ over maken en niet gaan verekenen met de aanstaande nota

Gewenste Oplossing:

Dat het resterende bedrag + de gemaakte telefoonkosten + een vergoeding van hun kant omdat het niet klopt

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Gaat er nog iets gebeuren? Heb er zelf alweer achter aan gebeld en nu kwam het door een systeem storing maar verder nog steeds geen goede oplossing!!

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 04 februari 2015 om 12:16 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste MarijeCras,

Naar aanleiding van je bericht op www.klacht.nl, hebben wij zojuist telefonisch contact gehad.

Je geeft aan dat je €9,95 en €7,05 mist op je jaarrekeningen. Tevens ben je het niets eens met de verrekening die heeft plaatsgevonden.

De bedragen €9,95 en €7,05 zijn niet meegenomen op je jaarrekeningen, omdat deze op 7 mei 2014 aan jou zijn uitbetaald. Het tegoed op je jaarrekening gas, had inderdaad niet verrekend moeten worden met de voorschotbedragen van februari 2015. Dit gaan we ongedaan maken en het tegoed zo snel mogelijk aan jou uitbetalen.

Onze excuses voor het ongemak.

Ik vertrouw erop je hiermee volledig te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Taoufik
Oxxio Nederland bv

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Oxxio beoordeeld.

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Opgelost??? Er os niks opgelost volgens oxxio is het bedrag nog steeds verekend met februari en willen ze niks uitbetalen en heb ik nu al weer paar Kee gebeld

MarijeCras

Heeft op 11 februari 2015 om 09:53 geantwoord

Is nog niks opgelost ben wel gebeld maar bij oxxio weten ze van niks

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie