Klacht: Contractbreuk

Mevrouw van dongen op 02 mei 2015 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Oxxio has resolved this complaint
Klacht opgelost op 15 juni 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste Mevrouw van dongen, Excuses voor deze late reactie. Graag informeren wij u alsnog over de zienswijze van Oxxio. Oxxio vergoedt geen opzegboetes. Kiezen voor Oxxio doe je namelijk bewust en niet omdat je een vergoeding krijgt. Als je voor...

Bedrijf Oxxio
Status Opgelost
Datum 2 mei 2015

Een klant van Oxxio ervaart problemen met onverwachte kosten die voortkomen uit een contractbreuk bij Essent, ondanks eerdere verzekeringen van Oxxio dat er geen extra kosten zouden zijn. De klant is bezorgd over het betalen van twee keer 125 euro aan Essent en voelt zich in een moeilijke situatie geplaatst.

Mijn Klacht:

kreeg te horen dat oxxio alles regelt bij essent en dat er voor mij absoluut geen onverwachte kosten kwamen.
Niet dus ,ik moet nu de contractbreuk bij essent betalen en dat 2x 125 euro.
Hoe miet ik dit in godsnaam betalen aan essent, lukt mij echt nooit.
Wat is dit oneerlijk van oxxio.
Wat moet ik nu doen, ik weet het echt niet, sta met mijn rug tegen de muur.

Gewenste Oplossing:

Dat oxxio mijn kosten van overstappen gewoon gaat betalen zoals beloofd is.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 15 juni 2015 om 14:46 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Mevrouw van dongen,

Excuses voor deze late reactie. Graag informeren wij u alsnog over de zienswijze van Oxxio.

Oxxio vergoedt geen opzegboetes. Kiezen voor Oxxio doe je namelijk bewust en niet omdat je een vergoeding krijgt. Als je voor ons kiest, wil je graag meer inzicht in je verbruik zodat je grip krijgt op je energiekosten. Daardoor bespaar je meer dan wanneer je die opzegvergoeding had gekregen. Bovendien kan Oxxio extra scherpe tarieven bieden, doordat we geen opzegvergoedingen betalen. Het geld van de opzegvergoeding geven we gewoon liever aan onze klanten dan aan onze collega-energieleveranciers.

We zien dat u inmiddels bent overgestapt naar een andere leverancier. We vinden dit erg jammer om te horen.

Met vriendelijke groet,

Michaël
Oxxio Nederland bv

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Oxxio beoordeeld.

Mevrouw van dongen

Heeft op 15 juni 2015 om 17:50 geantwoord

Hele slechte oplossing, ik ben nu hogerop gegaan omdat ik verkeerd ben ingelicht door jullie over het contract, dus er is nog niets afgesloten als het mij betreft. Ik krijg van alle telefoon gesprekken bij oxxio gelijk en het advies om door te gaan en vooral niet op te geven, jullie hebben fouten gemaakt en die wens ik nu opgelost te krijgen van jullie, vervolg volgt uiteraard.

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie