Klacht: contractafspraken

samenloop op 18 februari 2015 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Oxxio has resolved this complaint
Klacht opgelost op 26 februari 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste samenloop, Wij begrijpen dat vervelend voor je is dat je door je opnieuw bij Oxxio aan te melden met een opzegvergoeding bent geconfronteerd. Oxxio vergoedt alleen geen opzegvergoedingen van andere leveranciers, ook niet als je opnieuw voor Oxxio kiest....

Bedrijf Oxxio
Status Opgelost
Datum 18 februari 2015

Een voormalige klant van Oxxio was tevreden over de energieleverancier, maar stapte over naar huismerkenergie vanwege een aantrekkelijk aanbod. Na de overstap bood Oxxio een lager tarief en extra voordelen aan, maar de klant maakte zich zorgen over mogelijke problemen met het nieuwe contract. Oxxio verzekerde de klant dat er geen complicaties zouden optreden en dat zij de overstap zouden regelen.

Mijn Klacht:

Ik was klant bij Oxxio voor gas en energie tot volle tevredenhied, maar toen huismerkenergie langs de deur kwam met een leuke aabieding, ben ik overgestapt met een contract voor 3 jaar. Achteraf bleek dat huismerkenergie handelde met voorkennis omdat zij wisten dat de prijzen in 2015 zouden dalen, maar dit terzijde.
Twee weken later in december ben ik gebeld door Oxxio waroom ik bij hen wegging. Nadat ik hen dat vertelde, werd mij verteld dat zij mij als klant niet kwijt wilden en deden vervolgens een bod dat nog lager was dan huismerkenergie. Tevens ontving ik een notebook en voor € 125,= aan energiezuinige apparaten. Op mijn vraag of het afgesloten contract geen problemen zou opleveren voor mij werd geantwoord dat dat niet zou gebeuren en dat Oxxio dit verder zou verzorgen.
Echter vorige week ontving ik een factuur van huismerkenergie van € 250,= boete voor contractbreuk. Ik heb Oxxio gebeld wat zij hier aan zouden doen en het antwoord was dat zij dit niet zouden betalen.

Gewenste Oplossing:

Als Oxxio aangeeft dat zij oneerlijk hebben gehandeld. Zij bellen mij of ik bij hen klant wil blijven en vervolgens spiegelen zij dingen voor die zij niet waar kunnen maken, nl. dat het contract geen probleem zou geven. Vervolgens zijn zij niet bereid te betalen voor de fout die zij maken. Dus dat geld wil ik retour en ook een excuusbrief van Oxxio.
Als dit hun manier van werken is????

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 26 februari 2015 om 14:18 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste samenloop,

Wij begrijpen dat vervelend voor je is dat je door je opnieuw bij Oxxio aan te melden met een opzegvergoeding bent geconfronteerd. Oxxio vergoedt alleen geen opzegvergoedingen van andere leveranciers, ook niet als je opnieuw voor Oxxio kiest. Wij zullen je dan ook helaas niet tegemoetkomen hierin.

Met vriendelijke groet,

Tess
Oxxio Nederland bv

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie