Klacht: boete

Asiia op 21 juli 2015 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Oxxio has resolved this complaint
Klacht opgelost op 17 augustus 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste Asiia, Je hebt aangegeven dat je met een opzegvergoeding van € 200,00 van je vorige leverancier bent geconfronteerd nadat een verkoper van Oxxio zou hebben aangegeven dat je kosteloos over kunt stappen. Het overstappen naar Oxxio is altijd kosteloos,...

Bedrijf Oxxio
Status Opgelost
Datum 21 juli 2015

Een klant van Oxxio heeft een klacht ingediend over de kosten van zijn energiecontract. Ondanks de belofte van een medewerkster dat er geen boete zou zijn voor het overstappen, ervaart de klant hogere kosten dan verwacht. Het contract met Oxxio zou pas beginnen na afloop van zijn overeenkomst met Nuon.

Mijn Klacht:

geachte klachtenafdeling

Ik ben jullie klant vanaf juni. De oorzaak van mijn overstappen was de goedkoopste prijs op de markt. mag ik zeggen wat jullie medewerkster zei ” als je minder mag betalen waarom betaal je meer voor gas en elektriciteit” in het algemeen had ze gelijk maar tot nu toe kost het me veel meer.
In mei had ik de gelegenheid op straat met een aardige vrouw over contract Oxxio te praten. Het was een lang gesprek omdat ik veel vragen had onder andere over boete van mijn huidige leverancier. Mevrouw Melike verzekerde me dat ik geen boete kan krijgen omdat Oxxio met mijn contract eind van Augustus begint. Tot Augustus had ik een overeenkomst met Nuon zei ik het tegen over mevrouw Melike. Ze zeid maak je geen zorgen we(oxxio) wachten tot dat jouw contract met Nuon klaar is.

Tot  mijn verbazing begonnen jullie met levering in juni waardoor ik van Nuon e200 boete kreeg .
Doordat ik een hoge boete kreeg ben ik een ontevreden klant ik voel me echt bedrogen door jullie maatschappij. Ik kan jullie niet meer vertrouwen. Hebben jullie een bepaalde oplossing?
Ik ben tevreden als jullie de boete terug betalen of ik voor 2 maanden hoef niet te betalen.

ik ziet uit naar een positieve reactie.

PS Ik belde naar jullie en weet dat de gegevens in onze contract niet goed zijn betekend dit dat het contract ongeldig is ?

de persoon met wie ik een contract heb ondergetekend
Melike 0614383838

mvg 
Joanna Wolczynska
0651527312

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als jullie de boete terug betalen of ik voor 2 maanden hoef niet te betalen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 17 augustus 2015 om 08:02 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Asiia,

Je hebt aangegeven dat je met een opzegvergoeding van € 200,00 van je vorige leverancier bent geconfronteerd nadat een verkoper van Oxxio zou hebben aangegeven dat je kosteloos over kunt stappen. Het overstappen naar Oxxio is altijd kosteloos, in die zin dat Oxxio er geen administratiekosten voor in rekening brengt.

Wat de opzegvergoeding van je vorige leverancier betreft, ben je als klant zelf verantwoordelijk om in te schatten of het tussentijds overstappen voor jou wel een slimme keuze is of dat je beter kunt wachten totdat je overeenkomst met je leverancier al tegen het einde loopt. Wanneer een overeenkomst binnen 3 maanden afloopt bij de huidige leverancier, dan pas neemt Oxxio de levering per einddatum overeenkomst over. Wanneer hier geen sprake van is, wordt de levering zo snel mogelijk gestart.

Gelet op de hoogte van de opzegvergoeding van Nuon, heb je het contract recentelijk verlengd of ben je deze niet zo lang geleden aangegaan alvorens je voor Oxxio hebt gekozen. Dit is informatie die niet bekend is bij onze verkoper.

Verder verstuurt Oxxio een welkomstpakket waarin de overeenkomst aan je wordt bevestigd. In deze overeenkomst is geen sprake van vergoeding van de opzegvergoeding van andere leveranciers. De reden hiervoor is dat Oxxio geen opzegvergoedingen en premiums van andere leveranciers vergoedt. Wij begrijpen dat dit vervelend voor je is, maar wij kunnen je hier niet mee helpen.

Wij gaan er van uit dat we je voldoende hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Taoufik
Oxxio Nederland bv

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie