Klacht: Overzetten starterslening naar hypotheek

op 27 februari 2017 over Rabobank in de categorie Banken

In oktober een traject met de rabobank ingegaan om mijn starterslening over te zetten naar een hypotheek bij de rabobank. In het gesprek werd gezegd dat als alles op tijd werd aangeleverd het eind november rond kon zijn. De medewerker van de rabobank in kwestie zou contact met me opnemen als alle stukken waren ingezonden en tussentijds even bellen om te vragen of alles lukte. Binnen een aantal twee weken had ik alles rond,. Er werd echter geen contact met me opgenomen. Ik plande zelf de tweede afspraak via de telefoon. Een uur voor die afspraak werd ik opgebeld door de medewerkster van de rabobank waarover die afspraak zou gaan. Ik legde netjes uit dat alle stukken rond waren en dat dit de vervolgafspraak is. Kon ik met spoed komen (en men vrouw) want dat duurde wel langer dan een uur. Alles was toch echt duidelijk uitgelegd. Daar aangekomen moesten ze ineens extra stukken hebben. Hierdoor liep alles een maand vertraging op. Als de medewerkster mij nou eens had gebeld, was dit niet nodig geweest. 1 dag voor de kerst krijg ik de papieren pas toegestuurd. Direct teruggestuurd zodat alles voor het nieuwe jaar kon worden rondgemaakt. Wordt ik aan het begin van januari opgebeld waar de papieren blijven… Uitgelegd dat ik ze pas heel laat kreeg en snel heb doorgestuurd. Afijn 5 januari is alles rond. Ik betaal 1.100,- afsluitkosten en heb daarvoor een krediet afgesloten en de starterslening gaat over… Betaal ik aan het einde van de maand het volle bedrag bij de starterslening en niks bij de rabobank, behalve de overgezette starterslening. Wordt ik opgebeld omdat er iets is fout gegaan. Ze hebben niet de afsluitkosten van mijn rekening afgehaald, maar wel van de hypotheek. Hierdoor stond er nog een bedrag open bij de starterslening. Dezelfde medewerkster verzekerde mij dat ze erachteraan ging en het zou oplossen. Helaas is het eind februari en ben ik tot de conclusie gekomen dat 1.100,- euro betalen voor afsluitkosten niet garant staat voor kwalitatief hoge service. Want ik kreeg eind februari een brief van de SVn (starterslening) dat ik onmiddellijk 1.197,- euro moet betalen, daar die nog open staat. Vanaf oktober al bezig met een “traject” wat eind november rond had moeten zijn en wa’t eind februari nog steeds niet is opgelost maar waarvoor je wel 1.100,- euro moet betalen. Het is toch eigenlijk schandalig.

Ik ben pas tevreden als de rabobank eens zijn werk doet en de volledige hypotheek overneemt en ter compensatie van hun disfunctioneren de 1.100,- euro afsluitkosten kwijtschelden.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Rabobank

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Rabobank nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Simon101