Klacht: Overvolle bussen en onbeschofte buschauffeurs

op 20 september 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Het schooljaar is pas net anderhalve week begonnen en het is nu al meerdere keren gebeurd dat er te veel mensen staan te wachten op bus 121 en dat de buschauffeur meerdere haltes bij scholen en/of dorpen overslaat waar veel mensen staan te wachten, omdat de bus gewoon te vol zit! En deze bus komt maar 1 keer in het uur dus deze mensen moeten dan een uur wachten dat is niet normaal! En voor deze onzinnige gebeurtenissen betaal ik geen abonnement!! En dit gebeurt zelfs in de ochtend als je naar school moet waardoor je te laat komt en lessen en examens mist! Dit wekt veel irritaties op, voor de buschauffeurs en voor de passagiers. Daardoor escaleert het vaak in bus 121. Buschauffeurs worden agressief, rijden haltes voorbij en laten mensen niet uitstappen en vaak nemen ze de passagiers soms ook meerdere haltes mee zodat ze soms ver van huis verwijderd zijn.

Ik ben pas tevreden als er meer bussen per uur in worden gezet in plaats van 1, dit is gewoon veel te weinig! Op een keer loopt het helemaal uit de hand en ik spreek voor meerdere mensen als ik zeg dat we het niet zover willen laten komen!

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

2 maanden geleden - Beste Iris, Niet leuk om te lezen dat lijn 121 plaatsen overslaat omdat de bus te vol is. Tevens geef je aan dat chauffeurs niet klantvriendelijk zijn. Excuses hiervoor. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Zou je aan kunnen geven wanneer het de laatste keer is geweest dat de bus is doorgereden omdat hij te vol zat? Hoe laat was dit en bij welke halte stond je te wachten? Zodra ik deze informatie heb ontvangen geef ik je klacht intern door in de regio zodat er naar inzet van materieel gekeken kan worden. Met vriendelijke groet, ^LH Arriva Webcareteam

Arriva

Heeft op 27 september 2016 om 10:01 geantwoord

Gevraagde informatie ontbreekt vooralsnog. Klacht wordt daarom afgesloten.

^DK
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door IrisMosterd