Klacht: Overvolle bussen

op 26 september 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik woon nu al 6 jaar in Tilburg en loop al 6 jaar tegen dit probleem aan. Lijn 1 (Elisabethziekenhuis – station) en Lijn 11 (Goirle-station Tilburg) zitten in de middag standaard overvol met studenten van de Fontys (Stappegoor). Aangezien ik 1 halte later in moet stappen is er a. NOOIT plek, b. mag ik blij zijn als ik me überhaupt de bus in kan wurmen en nog adem kan halen, want het komt regelmatig voor dat c. de buschauffeur gewoon doorrijdt omdat het vol zit. In mijn beleving is hier nooit een fatsoenlijke oplossing voor gevonden, ook al heb ik in het verleden wel eens extra bussen zien rijden. Maar dan zaten nog al die studenten in de reguliere bussen en reed die extra bus half leeg aan mn neus voorbij, want die stopte dan niet bij tussenliggende haltes.

Voldoende extra bussen voor studentenvervoer zodat er in lijn 1 en 11 voldoende ruimte beschikbaar blijft voor de overige reizigers.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 27 september 2016 om 08:16 geantwoord

Hallo Kim,

Bedankt voor je bericht. Ik stuur je klacht omtrent lijn 1 en 11 door naar de exploitatiemanager in de regio, zodat hij naar de materieelinzet van deze lijnen kan kijken. Hopelijk merk je snel verbetering!

^DK
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Kimmy-F