Klacht: overvolle bussen

op 30 augustus 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

vanmorgen kom ik ca 07.35 uur met bus 158 aan op busstation Veghel enne bus 305 staat er nog! Hoef ik deze keer niet 27 min te wachten. Edoch helaas: die bus zit mudvol en buiten staan nog ca 25 personen te wachten. Bus vertrekt en dus nog 27 min wachten. De bus 305 van 08.06 komt 4 min te laat, sorry hij rijdt zonder te stoppen gewoon door. Ogenschijnlijk zit ie ook mudvol.
Beseft Arriva niet dat de schoolvakanties van de middelbare scholen en het voortgezet onderwijs inmiddels is afgelopen. Alleen de basisschool heeft nog vakantie, maar die leerlingen gaan over het algemeen niet met de bus. En het vakantierooster duurt tot 11-9 a.s. (dus nog 8 werkdagen)

1. dienstregeling dusdanig aanpassen dat bus 158 aansluit op bus 305 en v.v.
2. vakantierooster dusdanig aanpassen dat deze aansluit bij de schoolvakantie van middelbare school en voortgezet onderwijs

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 30 augustus 2016 om 19:18 geantwoord

Beste Frans,

Ik begrijp dat de dienstregeling vandaag rond dit tijdstip inderdaad erg druk is geweest. Dit is binnen de regio bekend. Er staat een melding van de chauffeur in het volgsysteem dat hij niet alle passagiers mee heeft kunnen nemen. Ik vind het erg jammer om te horen dat je hier hinder van hebt ondervonden en bied je hiervoor mijn oprechte excuses aan.

De dienstregeling zal worden uitgebreid. Een aantal lijnen dat na de vakantiedienstregeling zou starten, start nu al. Daarnaast worden er extra bussen en ritten ingezet.

^NT
Arriva Webcare.