Klacht: Overvloed aan onduidelijk bijkomende kosten

op 27 juli 2017 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

Ik reserveerde een overnachting in Noordwijk in Parc Du Soleil , wat deel uitmaakt van TopVakanties voor 1 nacht ( 23 juni op 24 ).
Overnachting was voor 5 personen in een chalet van 6.
Promoprijs was 109 EURO per nacht. In de annex stond vermeld dat er bijkomende kosten bjikomen.
Na de checkout bleek er 264 EUR van mijn kredietkaartrekening.
Blijkt dat deze chaletuitbater 153 EUR bijkomende kosten aanrekent, waaronder 68 EUR voor schoonmaak en 60 EUR voor lakens ( 12 EUR per persoon )!
De promoprijs van 109 EUR werd zo een dure overnachting.
De chalet was prima en we hebben als nette huisvader de afwas gedaan, opgeruimd en de vuilnis buiten gezet – zoals gevraagd.

Deze chaletformule werkt qua kosten misschien wel voor lange verblijven ( typisch 1 tot 2 weken )…dan schrijf je die kost af op je totale verblijf.
Deze vakantieaanbieder nestelt zich via BOOKING.COM netjes tussen de hotels en afficheert maar al te graag een promotarief, dat de facto niet bestaat. Want niemand kan er immers logeren voor de geafficheerde prijs. Hotels rekenen ook wel eens een bijkomende kost aan voor stadstaksen of optioneel ontbijt…maar niet voor 130% van de kost van de kamer. Hoewel juridisch misschien correct – de kleine lettertjes zijn aanwezig, lijkt dit sterk op boerenbedrog. De redelijkheid is zoek!

Hierbij de mail van de TOPVakanties medewerker :

De prijs die u op BOOKING.COM ziet is alleen de huur prijs. Dit wordt dan ook vermeld in de bevestiging die u van BOOKING.COM heeft ontvangen. Het totaal bedrag is 264,25 EUR. Bij ons park betaald u los nog voor de bedlinnen, de eindschoonmaak, parklasten en de milieuheffing.

Huur 109,00 EUR
Milieuheffing 3,00 EUR
Parklasten 11,75 EUR
Servicekosten 12,50 EUR
Bedlinnen 60,00 EUR
Eindschoonmaak 68,00 EUR
264,25 EUR

Mochten er nog vragen zijn of is iets niet duidelijk kunt u altijd nog contact met ons opnemen.

Ik wens een compensatie voor de overdreven bijkomende kosten.
Aan stadstaksen kan ik weinig veranderen, maar de andere kosten zijn buitensporig.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over booking.com

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over booking.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door PeterDW