Klacht: overstapservice

op 19 juli 2016 over ABN Amro in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

sinds 03-08-2015 zit ik in de overstapservice van ABN naar TRIODOS.
In Juni j.l. heb ik iedereen van deze verandering op de hoogte gesteld en wilde ik mijn rekening bij ABN opzeggen, Kantoor winkelc.Woensel vertelde dat ik dat bij TRIODOS moest doen. Die gebeld en zij vertelde mij dat ik alleen bij ABN mijn rekening kon beëindigen. Toen ABN gebeld, waar een vriendelijke meneer mij vertelde dat ik gelijk had. Ik kon per brief,met legitimatie,mijn rek. opzeggen. dat deed ik op 24 Juni j.l. met het verzoek het restantbedrag te storten op mijn Triodosrek..
Toen ik na ruim 3 weken nog steeds niets gehoord had, belde ik nogmaals ABN, de eerste persoon ging het uitzoeken, de lijn werd verbroken, de tweede persoon schakelde mij door, waarna mij verteld werd dat ik mijn rekening niet kon opzeggen.
Ik wil nu wel eens weten of ik mijn rekening wel of niet kan opzeggen.
Het is heel verwarrend om telkens van uw medewerkers een ander verhaal te horen en waarom krijg ik dan geen reactie op mijn brief van 24 Juni j.l., waar alles duidelijk instaat.
Graag een antwoord van U.
Na ruim 50 jaar bij u gebankierd te hebben heb ik nu, na al dit bovenstaande, een goed gevoelover mijn overstap.

Gewenste Oplossing:

Met een duidelijk antwoord.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 20 juli 2016 om 10:15 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Elisabeth,

Bedankt voor het plaatsen van uw klacht. Ik begrijp dat u van ons bent overgestapt naar Triodos Bank en hierbij gebruik maakt van de Overstapservice. Nu wilt u uw rekening bij ABN AMRO opzeggen. Helaas heeft u hierover bij ons verschillende antwoorden gekregen. Mijn excuses hiervoor. Graag geef ik u via deze weg wat meer uitleg.

De Overstapservice heeft een looptijd van 13 maanden. Binnen deze periode kunt u uw rekening niet opzeggen. Wel kunt u bij Triodos de Overstapservice laten beëindigen waardoor het per direct opheffen van uw rekening wel mogelijk wordt. Ik denk dat dit de reden is dat u in eerste instantie bent verwezen naar Triodos.

Wij kunnen er ook voor zorgen dat uw rekening wordt beëindigd op de datum dat de Overstapservice afloopt. Dit zal per begin september van dit jaar zijn, aangezien de Overstapservice begin augustus 2015 is ingegaan. Dit proces zet ik graag voor u in gang. Wilt u hier gebruik van maken dan hoor ik graag wanneer u telefonisch bereikbaar bent. Ik kan u bellen op werkdagen, binnen kantooruren.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Dhr. R. Witjes
ABN AMRO Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Elisabeth..