Klacht: overstappen van energie maatschappij

op 08 oktober 2017 over EnergieDirect in de categorie Energieleveranciers

e mail gehad van energie direct voor overstappen niet op overstappen
geklikt. Toch een contract in je maag splitsen Met geen mogelijk van dat
contract afkomen
J Schulten

Tevreden ben ik als het contract ontbonden is en
geen e-mails meer van energie direct ontvangt

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar EnergieDirect over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door EnergieDirect in behandeling genomen

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat EnergieDirect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

EnergieDirect

Heeft op 09 oktober 2017 om 14:17 geantwoord

Beste benard426484,
Zojuist heb ik u geprobeerd te bellen. U was echter niet bereikbaar. Ik had uw klacht graag telefonisch met u willen bespreken.

Jammer dat u het contract wilt ontbinden. Ik begrijp dat u een bericht heeft ontvangen voor een overstap en niet op overstappen heeft geklikt. Ik begrijp ook dat u tevreden bent, zodra het contract wordt ontbonden en u geen e-mailberichten meer ontvangt.

Als er een aanvraag wordt gedaan, wordt dit per e-mail toegestuurd. Dit hebben wij ter bevestiging per verzonden naar uw e-mailadres. Via onze Easyswitch hebben wij een verzoek ontvangen om de bevestiging nogmaals naar u toe te sturen. Op dat moment zijn we gestart met leveren en kan het contract niet meer kosteloos ontbonden worden.
Wanneer u geen contract meer wenst van energiedirect.nl, adviseer ik u zich aan te melden bij een andere leverancier en navraag te doen of ze de opzegvergoeding van € 100,- vergoeden.

Chiara
Webcare energiedirect.nl

Heeft op 10 oktober 2017 om 14:45 geantwoord

u vraagt 100euro afkoop omdat u al zal leveren . U heb mij al lang aan het lijntje gehouden.
Ik heb niks verkeerd gedaan
dit is geen oplossing. J. Schulten.

Bericht van EnergieDirect

7 dagen geleden - Beste benard426484, Ik heb u geprobeerd telefonisch te bereiken om uw klacht te bespreken, maar helaas kreeg ik u niet aan de lijn. Ik begrijp dat u niet tevreden bent met het geboden alternatief. Ik ben echter van mening dat er een andere onduidelijkheid is, namelijk de rol van de Vastelastenbond. U heeft via Easyswitch een aanmelding gedaan en gekozen voor de Vastelastenbond. De Vastelastenbond is echter geen energieleverancier, maar een belangenbehartiger met als doel doorlopend besparingen te realiseren voor haar leden, afgestemd op de persoonlijke situatie. Daarom werkt de vereniging samen met drie verschillende energieleveranciers, waaronder energiedirect.nl. De Vastelastenbond heeft u aangemeld bij energiedirect.nl, maar zij blijven wel uw aanspreekpunt. Om die reden heeft u de contractbevestiging van ons ontvangen en niet van de Vastelastenbond. Mocht u hierover vragen hebben wil u verzoeken om met hen contact op te nemen via: 040-7200200. Met vriendelijke groet, Simon Webcare energiedirect.nl

Alle klachten die gemeld zijn door benard426484