Klacht: overstapboete

op 21 juni 2016 over EnergieDirect in de categorie Energieleveranciers

Goedemiddag,

Eind maart hebben wij een medewerkster van Energiedirect aan de deur gehad. Het was een prettig gesprek en we besloten over te stappen van Nuon naar Energiedirect omdat de maandlasten voor ons een stuk lager zouden uitvallen. Volgens haar was het geen bezwaar dat we pas in september waren overgestapt naar de Nuon, want Energiedirect zou de overstapboete betalen. Nu blijkt dat we per maand meer betalen maar wat ik nog vervelender vindt is dat we een rekening hebben gekregen van 150 euro van de Nuon van de overstapboete, die zou dus betaald worden door Energiedirect.
Hoe kan dit?
Monique Kramer

Ik ben tevreden als mij uitgelegd wordt waarom we ineens toch meer betalen terwijl de medewerkster er bijna garant voor stond dat onze maandlasten beduidend minder zouden worden en dat de overstapboete zoals beloofd door de medewerkster door Energiedirect wordt betaald

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar EnergieDirect over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door EnergieDirect in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat EnergieDirect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

EnergieDirect

Heeft op 21 juni 2016 om 14:30 geantwoord

Ik heb telefonisch contact opgenomen met je opgenomen. In het gesprek hebben wij besproken hoe de boete van de vorige leverancier vergoed kan worden. Daarnaast hebben we besproken hoe het termijnbedrag tot stand is gekomen en samen een nieuw en juist termijnbedrag afgesproken. Als laatste heb ik je geadviseerd om over 3 maanden de meterstanden aan ons door te geven. Op basis van deze meterstanden hebben wij een werkelijk verbruik waarmee energiedirect.nl het termijnbedrag voor je kan bepalen.

Alle klachten die gemeld zijn door Dhr Kramer