Klacht: Overnamen meterstanden

op 30 juni 2012 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

In januari ben ik overgestapt van Eneco naar Nuon. toen ik mijn jaar rekening ontving ontdekte ik dat ik 2 meterstanden per ongeluk had verwisseld.
ik heb vervolgens gebeld met Eneco en die vertelde dat de de nieuwe leverancier en netbeheerder dat moesten aangeven.
Dit vervolgens doorgegeven aan Nuon die na veel heen en weer gemail de standen wel wilde wijzigen.
Maar ik kreeg maar geen correctie van Eneco. Weer gebeld, eerst naar Eneco, naar Nuon en naar Stedin de netbeheerder.

Na weken! kreeg ik antwoord van Stedin bij monde van de klantenservice van Eneco ? dat ze wel mijn gas wilde aanpasssen, maar niet mij elektrastand. Na weer bellen met Stedin aan nog niets te hebben gehoord en adviseerde weer contact op te nemen met Nuon, zelf gingen ze geen actie ondernemen. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd door beide energieleveranciers en Stedin’s positie lijkt allesbehalve objectief en klantvriendelijk.

Ik heb opgegeven:
Electriciteit 10401 > moet zijn 8927
Electriciteit 9094 > is correct
Gas 8927 > moet zijn 10401

nuon:

Op 3 april 2012 hebben wij uw e-mail ontvangen. In deze e-mail vraagt u om een bevestiging van de meterstanden. Het gaat over het adres Esmoreitplein in ’S-Gravenhage. Graag geven wij onze reactie. Daarom ontvangt u deze e-mail.

W i j h e b b e n d e m e t e r s t a n d e n a a n g e p a s t
In onderstaand overzicht kunt u de standen zien die wij hanteren. Deze standen hebben wij ook met de netbeheerder gecommuniceerd.

Product Datum Meterstand
Elektriciteit laag 23 januari 2012 8.927 kWh
Elektriciteit hoog 23 januari 2012 9.094 kWh
Gas 23 januari 2012 10.401 m3

Ik begrijp helemaal niets van deze procedure en ook niet van de conclusies en onderbouwing.

1.Ik heb aangegeven dat ik twee standen heb omgewisseld, dat lijkt me een helder argument dat gehonoreerd zou moeten worden.
2.Eneco past wel mijn (hogere) gasstand aan (in het voordeel van Eneco dus?), maar niet mijn electriciteitsstand?
3.Er ontbreekt een argumentatie waarom mijn meterstand voor Electra wordt afgewezen.
4.Nuon heeft mijn nieuwe standen wel overgenomen

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 09 juli 2012 om 10:11 geantwoord

Per e-mail gereageerd.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Eneco beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door cavadino