Klacht: Otto wil me dubbel laten betalen voor een geleverd product.

T-N op 24 november 2022 over OTTO in de categorie Online Warenhuizen

Op 31/8 heb ik een badpak besteld via lascana.nl en direct betaald. Er werd echter een Nike Hoodie bezorgd door Otto. Ik heb gebeld met de service van Otto. Afgesproken dat de hoodie teruggestuurd moest worden en het badpak opnieuw verzonden zou worden. Zo is het gegaan. Begin november krijg ik echter een rekeneningoverzicht waarop een openstaand saldo staat inclusief rente. Dit is volledig onterecht! De retourzending is administratief niet goed verwerkt waardoor het badpak dubbel in rekening is gebracht. Ik heb Otto dringend verzocht om e.e.a direct administratief te herstellen. De reactie van de klantenservice is dat ze niets kunnen doen omdat ik het verzendbewijs van de retourzending niet meer heb. Ik voel me bedrogen! Ik heb niets fout gedaan, Otto wel, 2 keer zelfs, 1 een verkeerde zending en 2 het niet correct verwerken van de retour. En ik zou moeten betalen. Belachelijk!

Het openstaand saldo moet verdwijnen

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar OTTO over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door OTTO in behandeling genomen

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat OTTO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

OTTO

Heeft op 24 november 2022 om 15:21 geantwoord

T-N

Heeft op 24 november 2022 om 23:56 geantwoord

Ik ben niet akkoord met de oplossing. Otto heeft de verwerking niet op orde en omdat ik mijn retour van het verkeerde artikel niet kan bewijzen, moet ik dubbel betalen. Terwijl ik iemand ben die bij bestelling al vooraf betaald heeft, waarmee ik al aantoon geen misbruiker te zijn. Otto, zoek uit waarom de retournering niet juist is verwerkt zonder mij als misbruiker te veroordelen. Ik heb de klantenservice foto's gestuurd van het verkeerd ontvangen pakket waarop allerlei codes zichtbaar zijn. Daarmee moet het mogelijk zijn om mijn retournering te achterhalen. Otto suggereert dat het retour niet is ontvangen. Mijn vermoeden is dat het retour niet correct is verwerkt bij Otto. Er komt immers een hoodie terug met een retourbon van een badpak.

Reactie van de melder van de klacht T-N

6 dagen geleden - Ik ben gebeld door Otto en het probleem wordt opgelost. Dank hiervoor.

Bericht van OTTO

4 dagen geleden - Inmiddels is deze klacht opgelost en is het artikel uit serviceoogpunt van uw klantrekening afgeboekt. Met vriendelijke groet OTTO Backoffice

Alle klachten die gemeld zijn door T-N