Klacht: opzeggen overeenkomst i.v.m. verhuizing

op 03 juli 2021 over NLE in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

op 21-6-2021 heb ik vele malen geprobeerd mijn verhuizing naar een andere woning door te geven omdat ik ga verhuizen naar een woning welke ook bij nle is aangemeld en waar ik ook energie geleverd krijg.
NLE zou binnen 5 dagen kontakt met mij opnemen maar heeft tot heden niets laten horen .
HUN VOORBEDRUKTE FORMULIEREN OP INTERNET GEVEN GEEN RUIMTE VOOR MIJ OM DE OVEREENKOMST OP TE ZEGGEN VANWEGE VERHUIZING. TERWIJL IK TOCH BEN VERHUISD OOK HEB IK EN DE NIEUWEW EIGENAAR AANNEMER KUIN TE BOVENKARSPEL DE METERSTANDEN OPGENOMEN VIA OVERBRENGEN MET CAMERA NAAR DE NIEUWE EIGENAAR. GAS- WATER EN ELECTRA

Gewenste Oplossing:

WANNEER DE OVEREENKOMST INDUSTRIESTRAAT 16 1723 LE TE NOORD-SCHARWOUDE IS BEEINDIGD EN IK ALLEEN VAN MIJN ADRES DE VAART 27 TE SCHAGEN VIA NLE BEREKEND WORDT.
IK WOON SINDS VORIGE WEEK VRIJDAG NIET MEER IN NOORD-SCHARWOUDE MAAR IN SCHAGEN

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar NLE over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 05 juli 2021 om 09:11 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste meneer, mevrouw,

Vervelend om te horen dat de opzegging van uw oude adres nog niet juist is doorgevoerd. Om ervoor te zorgen dat dit meteen allemaal wordt rechtgezet heb ik een interne klachtenprocedure gestart. Een medewerker van het klachtenteam zal spoedig contact met u opnemen. Zodra de uitkomst bekend is, zal deze ook hier worden gedeeld.

Met vriendelijke groet,
NLE Webcare

Heeft op 05 juli 2021 om 21:01 geantwoord

IK DOE NIET AAN KONTRAKT BREUK HET GAAT BIJ MIJ OM EEN VERHUIZING NAAR EEN ANDERE WONING DEWELKE OOK EERDER BIJ NLE IS AANGEMELD.
DEZE KON VANWEGE VERBOUW WERKZAAMHEDEN NIET EERDER BETROKKEN WORDEN.
DE VOORGEKOOKTE MOGELIJKHEDEN EN VRAAGSTELLINGEN VAN NLE GEVEN ONVOLDOENDE MOGELIJKHEDEN VOOR DE KLANT ZIJN GEGEVENS OVER TE BRENGEN.

Bericht van NLE

2 weken geleden - Beste meneer, mevrouw, Gisteren heeft u een klacht ingediend via Klacht.nl. Ik heb uw klacht in behandeling genomen en u hier gisteren ook over proberen te bellen. Helaas kreeg ik geen gehoor. Ik laat de uitkomst van uw klacht daarom graag hier achter. In uw klacht geeft u aan dat u op 21 juni 2021 een opzegging van uw oude adres heeft doorgegeven aan NLE. De opzegging is volgens u niet verwerkt. Graag zou u alsnog een verwerking van de opzegging van uw oude adres zien en een juiste eindnota afgerekend tegen de juiste meterstanden. Ik kan zien dat u ons op 21 juni 2021 een e-mail heeft gestuurd. In deze e-mail geeft u het volgende aan: wij gaan verhuizen naar onze nieuwe woning: . deze woning is al bij u aangemeld. bewoning was nog niet mogelijk vanwege herstelwerkzaamheden in de gehele woning. Aanstaande vrijdag gaan wij de woning betrekken en de week erop zal deze beschikbaar zijn voor de nieuwe eigenaar . De meterstanden worden ook doorgegeven aan deze eigenaar In uw e-mail geeft u geen specifieke opzegging van het oude adres door. Het komt vaker voor dat klanten verhuizen naar het ene adres en het andere adres nog niet opzeggen. De medewerker die uw e-mail heeft behandeld heeft de e-mail daarom meer als een mededeling gezien. Mijn excuses hiervoor. Een contract kan niet met terugwerkende kracht worden opgezegd. Na het lezen van uw klacht gister heb ik de opzegging alsnog doorgevoerd per morgen. Morgen wordt het contract op het oude adres beëindigd. U heeft hier ook een aparte bevestiging van ontvangen. De bevestiging is een automatische e-mail waarin staat aangegeven dat als u uw contract vroegtijdig beëindigd er een opzegboete in rekening wordt gebracht. Dit is bij u echter niet het geval. Uw contract was namelijk variabel en dus kan deze kosteloos worden opgezegd. Binnen enkele dagen ontvangt u een e-mail om de meterstanden door te geven. De standen die u op 25 juni 2021 heeft opgenomen kunt u invullen als de eindstanden. Op deze manier rekent u alleen uw eigen verbruik af. Zodra uw eindstanden binnen zijn, ontvangt u van ons binnen 6 weken de eindnota van uw oude adres. Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, NLE Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door s.smet