Klacht: Opzeggen contract / verhuizing

op 13 januari 2014 over EnergieDirect in de categorie Energieleveranciers

Energiedirect maakt er een sport van om mij niet te helpen als klant. Vanaf 19 december 2013 ben ik bezig geweest om een verhuizing te annuleren. Ik wilde de verhuizing annuleren omdat de jaarnota’s twee achtereenvolgende jaren absurd hoog waren.

De jaarrekening van 2012 was dusdanig hoog dat ik energie-direct gebeld heb om het te controleren. Dit konden zij niet, dus moest ik de net-beheerder laten controleren. Ook van de netbeheerder geen gehoord gekregen. Niets meer van vernomen.

Uiteindelijk bleek in de jaarrekening van 2013 dat de jaarnota van 2012 inderdaad te hoog was op basis van nacalculatie (goh, echt?!?!)

Op basis van deze gegevens heb ik een verhuizing geannuleerd, ruim op tijd. Deze verhuizing heb ik aan ten minste 6 verschillende mensen per telefoon doorgegeven, allen beloofden ze mij het te regelen. Prima.

Totdat het januari werd en ik vriendelijk werd verzocht om de meterstanden van mijn nieuwe adres door te geven. Weer bellen. Weer hetzelfde verhaal, “goh meneer wat vervelend, we gaan het voor u uitzoeken”.

Later die week een email waarin mij verteld werd dat ik toch echt te laat was met het annuleren van de verhuizing en dat ik als ik deze toch wilde laten annuleren, moest bijbetalen.

WEER gebeld. Weer hetzelfde liedje, “goh meneer wat vervelend, we kunnen er niets meer aan doen… kan ik u verder nog ergens mee helpen”

Een advies, wanneer je een klant dusdanig teleurstelt dan is de vraag “kan ik u verder nog ergens mee van dienst zijn” een overbodige vraag. Zet dat maar in je checklistje voor elke beginnende helpdesk medewerker.

Terug naar het verhaal. Ik heb diezelfde dag nog teruggebeld want ik wist zeker dat ik op tijd was. De medewerker die ik toen aan de lijn had was het met me eens, sterker nog, een collega die naast haar stond was het OOK met haar eens. Ik werd onterecht de dupe van de nalatigheid van een 10-tal medewerkers van Energiedirect.

Wachten. Wachten. Telefoon. Een andere medewerker, “Goh meneer, wat vervelend. Ik ga het nu voor u oplossen. Ik stuur u nu een overzicht van de openstaande kosten!”

Wachten. Mail. Inderdaad, netjes de kosten op een rijtje. Helaas klopten de kosten niet en had meneer er voor de zekerheid ook maar het bedrag voor januari bijgeteld. Chagerijnig. Alweer.

Mailen. Geen antwoord. Nog een mail. Geen antwoord. Twitter. Geen antwoord. Ok. 100 mails. Geen antwoord. Ok. 50 twitter berichten. Geen antwoord.

Bellen. “Goh meneer, wat vervelend!” Ik ga het NU voor u regelen.

Energie direct. Niet doen. Ik zeg het je. Is het niet omdat de klanten-service geen service verleent dan is het wel om de incorrecte jaarfacturen die ook nog eens absurd hoog zijn. Een advies, gewoon niet doen. Het zijn allemaal boeven, maar deze jongens zijn er nog eens heel erg slecht in ook.

Triest.

1. "Goh meneer, wat vervelend" -> niet meer praten, doen.
2. Reageren op mails.
3. Uitzoeken wat de situatie is voordat er een aanname wordt gedaan.
4. Jaarfacturen controleren op de actuele stand van energie.

Of als dat allemaal niet lukt,

1. Mensen selecteren op basis van hun circus-ervaring is niet voldoende. Ik zou wat verder kijken dan hun historie op het gebied van clown-zijn.

Als dat dan niet lukt dan

1. Goh, wat vervelend. Doek nu je hele !@#$$ bedrijf maar op.

NEE-nergiedirect.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar EnergieDirect over deze klacht.

Heeft op 14 januari 2014 om 13:52 geantwoord

Mosterd na de maaltijd. Te laat opgelost. Ik hoop dat mensen leren van mijn ervaring en beseffen dat in zee gaan met Energie-direct een risico met zich meebrengt. Meerdere risico's. Jammer ook dat je niet in gaat op de jaarnota 2012 en de opvolgende correctie in de jaarnota 2013. Fout op fout. Dat is wat Energie-direct is, een fout op fout organisatie. En nu opgeflikkerd, ik ben blij dat ik van je kut bedrijf af ben..

Groetjes!

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door EnergieDirect in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat EnergieDirect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

EnergieDirect

Heeft op 14 januari 2014 om 14:44 geantwoord

Beste klant,

Zoals zojuist telefonisch besproken heb je inmiddels een bevestiging ontvangen dat het contract per 15 januari 2014 beëindigd gaat worden. Er zullen geen kosten in rekening gebracht worden voor het betreffende adres.

De collega waar je gisteren mee gesproken hebt heeft ook uitgelegd waar het openstaande bedrag vandaan komt en heeft een aanvraag gedaan voor een betalingsregeling. Ook hier heb je inmiddels een e-mail over ontvangen.

De e-mails die je verstuurd hebt, heb ik voor je afgesloten. Je zult hier geen reactie meer op ontvangen. Ook via twitter heb ik je nog laten weten dat we de klacht hier op hebben gepakt en verwerkt.

Groetjes,
Ralf

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van EnergieDirect beoordeeld.

Reactie van de melder van de klacht lange_uit_oss

3 jaren geleden - Klacht is NIET opgelost. Zojuist WEER een email gekregen van Energie direct. Ik moet WEER mijn meterstanden doorgeven zodat jullie de eind rekening kunnen maken voor dit adres terwijl jullie hebben aangegeven dat ik hier niet voor hoef te betalen. LOS HET GVD EENS OP MAN!

Alle klachten die gemeld zijn door lange_uit_oss