Klacht: Opzeggen abonnement met veel haken en ogen

op 01 december 2018 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Vorig jaar heb ik voor mijn moeder een daluren kaart gekocht als cadeau. Dit kon enkel met een incasso machtiging. Op 27 november jl. krijg ik een mail dat het abonnement verlengd wordt voor het dubbele bedrag van wat het kostte voor een jaar. Direct heb ik gebeld om het op te zeggen maar dit kon niet; er was een computerstoring… Vandaag heb ik weer gebeld en wordt mij verteld dat ik te laat ben en voor 27 november had moeten opzeggen (toen kreeg ik pas de mail waarin de verlenging werd aangegeven). Volgens de klantenservice zou ik een vooraankondiging gehad moeten hebben maar dat heb ik niet. Nu moeten we alsnog een maand abonnementskosten betalen. Het ergste vind ik nog dat mijn moeder tussen 27 december en 17 januari zich moet begeven naar een NS station om met haar daluren kaart te bevestigen dat ze hier geen gebruik meer van wil maken. Dit wil ik niet van haar vragen aangezien ze daar behoorlijk moet reizen om bij zo’n zuil te komen. De volgende punten vind ik dus niet kloppen:

– email ter aankondiging van afschrijving voor jaarabonnement wordt verzonden op laatste dag waarop opzegging mogelijk is.
– computerstoring wanneer ik wil opzeggen
– mijn moeder moet nu met haar pas naar een NS zuil om de opzegging te bevestigen anders krijgen wij 1112 van €50,- niet terug.

Schandalig NS !!! Ik reis zelf al maximaal 2x per jaar met de NS maar dat zal ik nu laten.

— UPDATE —

Ik krijg net een email dat het vóór 27 december bij een NS zuil bevestigd moet zijn terwijl de medewerker van de klantenservice expliciet zei dat dit 3 weken na 27 december moet….

Wanneer mijn moeder niet met haar pas naar een NS zuil moet reizen om de opzegging te bevestigen en we niet abonnementskosten voor december hoeven te betalen aangezien de notificatiemail pas op 27 november verzonden is (te laat om op te zeggen).

Alle klachten die gemeld zijn door Eric84