Klacht: opzegboete bij verhuizing

facturen.both op 10 oktober 2020 over EnergieDirect in de categorie Energieleveranciers

Wij gaan verhuizen en hebben gekeken naar onze nieuwe woning welke energieleverancier het beste bij ons past bij de nieuwe woning. Vervolgens geef ik aan bij het opzeggen van energiedirect wordt mij niet gemeld dat er een boete op zit als je je energieleverancier niet meeneemt.
Wat ik nog het meest vervelende vind is dat wanneer ik een nieuwe woning koop ik vrij kan kiezen aan hypothekers zonder boete bij mijn oude verstrekker. Naar bij energieleveranciers moet ik 200 euro betalen, eigenlijk belachelijk.

Als die boete komt te vervallen. We gaan verhuizen en krijgen met een geheel nieuwe situatie te maken. Daarbij is EnergieDirect niet de aangewezen leverancier.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar EnergieDirect over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door EnergieDirect in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat EnergieDirect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

EnergieDirect

Heeft op 12 oktober 2020 om 10:10 geantwoord

Dag Janneke,

Bedankt dat je de moeite hebt genomen om via deze weg contact op te nemen.
Ik zie dat je in een mailtje naar onze klantenservice hebt aangegeven liever niet telefonisch benaderd te worden, vandaar dat ik je via deze weg antwoord geef.

Jammer dat je hebt opgezegd. Is het ook de bedoeling dat dit is gebeurd óf zou je het fijn vinden dat we met je mee verhuizen als jouw energieleverancier?

Wanneer je kiest voor opzegging of wij kunnen niet mee verhuizen, dan wordt er inderdaad een boete in rekening gebracht. Je hebt een 3-jarige overeenkomst, dit betekent dat wij voor 3 jaar de energie inkopen. Als je dit vroegtijdig opzegt, krijg je een opzegvergoeding. Super vervelend, snap ik maar dit is bij iedere energieleverancier het geval.

Als je wil dat we met je mee verhuizen, laat het me weten en stuur een mailtje via [email protected] zodat ik dit voor je kan regelen. Ik ontvang dan graag de gegevens van je nieuwe woning.

Groetjes Team Webcare Energiedirect

Alle klachten die gemeld zijn door facturen.both