Klacht: ‘Opwaardering’

op 30 juli 2016 over Center Parcs in de categorie Vakantieparken

Via internet boekte ik een 4-persoonscottage voor mijn man, dochter (11 maanden) en ik. Hierbij zat een kinderstoel en kinderbedje. Vervolgens kreeg ik de vraag of ik wilde opwaarderen naar een VIP-huisje voor 110,00 extra. Opwaarderen betekend volgens de Van Dale:
1 een hogere waarde toekennen aan
2 in waarde laten toenemen.
De opsomming van de extra’s leek ons wel fijn waardoor we het hebben gedaan. Een aantal dagen voor vertrek kwam ik op mijn center parcs tegen dat het huisje wat we kregen niet geschikt was voor baby’s en maar plaats had voor 2 personen. Het had maar 1 slaapkamer, waardoor onze dochter genoodzaakt was bij ons in de kamer te slapen. Echt uitrusten was er dus niet bij. Daarnaast was er geen babybedje en kinderstoel aanwezig. Deze zijn uiteindelijk gelukkig wel geregeld door het park (1e avond wel met dochter lief op schoot gegeten). Helaas waren alle andere huisjes volgeboekt.
Hoe kan het zo zijn dat als je boekt voor 3 personen, inclusief baby, dat daar ineens geen rekening meer mee wordt gehouden, terwijl dat in eerste instantie wel zo is geboekt (zie betekenis opwaarderen)? Je betaald dus eigenlijk meer geld, voor veel minder comfort. Daarnaast was het huisje niet schoon (hondenharen, hondenlucht, niet gedweild, groen terras), waren de VIP-opwaarderingen niet functioneel (lampen sauna waren kapot en de rainshower was verkalkt) en stond de sauna in de slaapkamer (die we dus niet konden gebruiken omdat mijn dochter daar sliep).

Het verschil van 110,00 retour of een gratis weekendje weg in een huisje met voldoende ruimte voor een baby.
Betere online informatievoorziening bij een opwaardering.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Center Parcs over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Center Parcs in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Center Parcs een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Center Parcs

Heeft op 02 augustus 2016 om 10:19 geantwoord