Klacht: optreden controleur (BOA)

op 15 juli 2019 over RET in de categorie Vervoersbedrijven

Afgelopen vrijdagmiddag, 15 juli 2019, tussen vier en vijf reisde ik met tramlijn 25 van het CS richting Carnisse Veste. Na te zijn ingecheckt, werd ik gecontroleerd ergens aan het einde van de rit, door een drietal BOA’s. Prima, ik reis inmiddels meer dan 35 jaar met de RET en heb nog nooit een niet betaalde reis gemaakt. Wie schetst mijn verbazing toen ik hoorde dat ik niet ingecheckt was, ik probeerde duidelijk te maken, dit wel te hebben gedaan, een en ander duidelijk te krijgen, maar ik had net zo goed tegen een lantaarnpaal kunnen praten, dat had meer effect gehad op deze intimiderende, badinerende en vooringenomen en uitermate slecht communicerende controleur, die op een uitermate beschuldigende wijze bezig was. Beledigend, vooringenomen, kortom de vraag is of deze mijnheer geschikt was en is voor zijn functie en in ieder geval iets aan zijn communicatieve vaardigheden moet doen. Geen enkele mogelijkheid tot uitleg, dat het geen opzet was, ik zelf stomverbaasd was en in al die jaren nog nooit zwart had gereden. in plaats daarvan een behandeling die mij een klein kind deed voelen. Priemen met zijn vinger, stem verheffen en agressief gedrag vertonend, oftewel intimiderend gedrag in woord en gebaar. Nu begrijp ik hoe het komt dat RET functionarissen agressie oproepen bij het publiek. Als je macht wilt hebben, moet je er ook mee omgaan. . Eens te meer het bewijs dat de RET de concessie OV in Rotterdam niet meer waardig is. Uiteraard heb ik een boete gekregen, terecht, maar de hele manier van handelen is beledigend, aanmatigend, badinerend en intimiderend. De RET onwaardig. Helaas heb ik deze mijnheer zijn naam en nummer niet. Als je in een publieke functie niet weet hoe te communiceren, als je bij voorbaat al uit gaat van opzet dan ben je niet geschikt voor je functie. Agressie uitstralen en vertonen, een kort lontje hebben, hoort niet bij deze functie. Als ik op deze wijze mijn klanten bij KLM had bejegend, grote internationale bedrijven, was ik onmiddellijk ontslagen. Gelukkig nam zijn oudere collega het op zich de boete uit te schrijven.

Intrekken van deze boete en corrigerende sancties tegen het beschamende optreden van deze functionaris. Denken in je recht te staan, vereist een bescheiden, netjes en goed communicerend gedrag en gaan haantjes gedrag, ik zal wel even laten zien wie hier de baas is. Dan moet je niet verbaast zijn dat je de volle lading over je heen krijgt.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over RET

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over RET nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Meine de Witte