Klacht: oplossings percentage

op 02 juni 2016 over Klacht.nl in de categorie Klachtensite

Jullie websites oplossing percentage is een wassen neus. Bedrijven maken misbruik van jullie gulle percentages. Als bijvoorbeeld Fit For free een oplossing percentage heeft van 97 procent eet ik mijn schoen op.

Bijvoorbeeld. Een dame zegt dat zij vals is voorgelicht door een medewerker. Die heeft haar doen geloven dat ze binnen twee weken haar abonnement kan opzeggen. Dat schijnt dan niet waar te zijn en zij moet voor een jaar betalen. Haar gewenste oplossing is opzegging van overeenkomst.

Fit For free komt dan met een standaard verhaal en zegt dat mevrouw vast zit aan deze overeenkomst.

Hoe is dat nou opgelost? Persoonlijk zou ik ze voor de rechter slepen als ik zo misleid zou zijn. Vooral omdat deze zaak niet op zichzelf staat. Ik lees bericht na bericht van mensen die verkeerd zijn voorgelicht.

97% opgelost geeft een verkeerd beeld van een verkeerde bedrijf.

Alleen "opgelost" vermelden als zaken ook werkelijk zijn opgelost. Dat wil zegen, wanneer de klant tevreden is.

in alle andere gevallen zou er een andere vermelding moeten staan.
bijv.
onoplosbaar
klant en bedrijf zijn het niet eens.
Rechter zal hierover moeten beslissen

Dit zijn misschien geen perfecte soundbites maar jullie begrijpen wel waar ik naartoe wil.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Klacht.nl over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Klacht.nl in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klacht.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Klacht.nl

Heeft op 02 juni 2016 om 09:40 geantwoord

Beste Janwalters,

Bedankt voor je feedback! Helaas komt het inderdaad voor dat een klager het niet eens is met de aangedragen oplossing van het bedrijf. Daarnaast is niet voor iedere klacht een oplossing. Wij brengen consumenten en bedrijven bij elkaar, we bemoeien ons inhoudelijk niet met de oplossing. Wel hebben we een aantal richtlijnen waaraan een oplossing moet voldoen. Ook hebben we een rating systeem waarmee de klager de oplossing een cijfer kan geven. Dit zorgt ervoor dat er een beter totaal-plaatje ontstaat van bedrijven die klachten nog beter afwikkelen. Gaat een bedrijf coulant om met klachten (goed cijfer) of houden ze voet bij stuk (slecht cijfer).

Wij blijven ons platform optimaliseren, feedback is daarom zeer welkom. We zullen je puntjes meenemen!

Tom
tom@klacht.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Janwalters