Klacht: Oplichting met 0909-0203

op 17 maart 2020 over Targetmedia in de categorie SMS Diensten

Op 16 en 17 februari 2020 zou er met de mobiele telefoon van mijn zoon en met ons vaste nummer in totaal 608 keer naar het nummer 0909-0203 gebeld zijn. Op de facturen van resp. T-Mobile en KPN blijkt dat dit nummer met een regelmaat van ongeveer 2x per minuut gebeld zou zijn. Totaal aan verbruikskosten voor dit nummer € 898,73!!

Mijn zoon is via SnapChat benaderd om dit nummer te bellen en een code door te geven. Het schijnt iets te maken te hebben met het spel Mafiaway, waarvoor via dit nummer extra credits kunnen worden gekocht. Mijn zoon heeft het een paar keer gebeld, kort daarop werd zijn mobiele nummer geblokkeerd en vroeg de persoon op SnapChat om het dan maar met het vaste nummer te proberen. Mijn zoon heeft zeker geen 608 keer dit nummer gebeld. Dat is fysiek niet eens mogelijk, zo vaak bellen binnen zo’n korte tijd. Hij heeft op de tijdstippen die op de factuur staan overigens andere dingen gedaan! Dus dat kan niet eens.

Target Media verdient rekentverdient € 1,30 per gesprek!! Wellicht werken zij samen met de persoon die jonge kinderen via SnapChat benadert want dat levert aan inkomsten bijna € 200 per uur op! Lucratieve business dus voor dit bedrijf.

Terugbetalen van de verbruikskosten à tuim € 800,-

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Targetmedia over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Targetmedia in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Targetmedia een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Targetmedia

Heeft op 18 maart 2020 om 09:05 geantwoord

Deze klacht is al in behandeling aangezien meneer ons ook direct heeft benaderd. Er zal contact plaatsvinden met meneer en met de aanbieder.
TargetMedia Digiwallet is een bedrijf met een vergunning van DNB dat in opdracht van online winkeliers en aanbieders betalingen via iDeal, Credit Card en andere betaalmethoden afhandelt.
Wij leveren alleen de achterliggende technische systemen voor de afhandeling van betalingen.

Alle klachten die gemeld zijn door KeesPloeger