Klacht: Oplichting, beloftes niet waar maken

op 16 september 2017 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Oké, hier komt ie dan. Ik heb 2 weken terug bij Vodafone mijn abonnement verlengd en daarbij een Galaxy S8 gekocht. In 1 keer afbetaald. De status van die bestelling was diezelfde middag nog “klaar voor verzending”. Nou, 2 dagen later was de telefoon nog steeds niet verzonden dus ik ging maar eens bellen. Toen kreeg ik een vaag verhaal te horen, het kwam er op neer dat de telefoon nog niet verstuurd was en ik maar wat langer moest wachten. De volgende dag weer gebeld, toen moest ik maar even contact opnemen met Postnl. Ik bellen naar Postnl, die wisten van niks en ik moest toch echt bij Vodafone zijn. Volgende dag (we zijn al 5 dagen verder na de bestelling) weer gebeld, toen kwam er eindelijk iets zinnigs uit. Het bleek dat mijn order niet goed was doorgezet door een fout in het systeem. Ze moesten de order annuleren en ik moest mijn bestelling opnieuw plaatsen. Ik dus opnieuw de bestelling geplaatst, weer was de status een paar uur later al “klaar voor verzending” en weer werd de telefoon 2 dagen lang niet verzonden. De derde dag kwam toen eindelijk het verlossende mailtje met een track&trace code.

Maar hier blijft het nog niet bij. We gaan weer even 2 weken terug in de tijd. Er loopt momenteel een actie van Samsung dat je 100 euro extra inruilwaarde krijgt voor je oude smartphone. Er stond al in de voorwaarden van Samsung dat onder andere Vodafone een eigen inruilplatform heeft. Ik kon alleen mijn toestel (Huawei P8) niet vinden op dat van Vodafone. Op de site van Samsung daarintegen stond dat de waarde van de P8 50 euro is. Dus ik heb een berichtje gestuurd naar Vodafone met de vraag of ik de prijzen van Samsung aan kon houden of dat Vodafone hun eigen prijzen voor deze actie hanteert. Ik kreeg een vriendelijk berichtje terug van ene Lisanne met als antwoord dat ik inderdaad de inruilprijs van Samsung aan kan houden. Dit zou betekenen dat ik na het aanschaffen van de Galaxy S8 150 euro zou krijgen voor mijn oude smartphone. In deze wetenschap heb ik dus de nieuwe telefoon gekocht.

Nu nadat ik mijn telefoon dus heb ontvangen, 2 weken later, ben ik naar de Vodafone winkel gegaan om mijn oude smartphone in te ruilen. Hier kreeg ik tot mijn grote verbazing te horen dat mijn telefoon 0 euro waard is en dat Vodafone dus toch hun eigen inruilprijzen hanteert voor deze inruilactie van Samsung. Verontwaardiging ben ik weer naar huis gegaan om het nog eens na te lezen. In de voorwaarden van Vodafone is het totaal niet duidelijk welke prijzen je aan moet houden. In die van Samsung staat alleen dat Vodafone en een aantal andere bedrijven hun eigen inruilplatform hebben, niks over de prijzen. Behalve dan hun eigen prijslijst waar mijn oude smartphone 50 euro waard is.

Ik dus weer eens contact opnemen met Vodafone. Tevergeefs. Ze hebben zogenaamd geen oplossing en weten van niks. Ze suggereren alleen een andere site waar ik wel 59(!) euro krijg voor mijn oude smartphone, in plaats van de 150 euro die ik zou moeten krijgen. Ik ben ondertussen helemaal klaar met dit bedrijf.

Ik ben pas tevreden als ze na al dit gedoe gewoon doen wat ze mij beloofd hebben. En dat is dus 150 euro voor mijn oude smartphone geven. Ik heb gewoon bewijs dat ze dit mij beloofd hebben (zie bijgevoegde schermafbeelding). Doen ze dit niet, dan is het dus niets meer dan oplichting. Mensen onder valse voorwendselen telefoons laten bestellen, en dan achteraf ineens van niks weten.

4 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

2 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door gfhoihoi72