Klacht: oplichting

op 21 mei 2021 over ABN AMRO in de categorie Banken

ik heb op 2 mei 2021 de bank via ( veilig) internetbankieren de bank opdracht gegeven om 3,50 euro over te maken via een tikkie: voor verzendkosten voor een pakketje , vervolgens is er let wel 922,50 afgeschreven , oplichting dus , bij de bank geweest en aangifte gedaan , de medewerker van de bank zag verder niets vreemd aan het tikkie , en zei ook dat de bank hiervoor niet verzekerd is , dus niet kan vergoeden , maar ik heb toch geen opdracht gegeven voor 922,50 euro , daar heeft de bank geen boodschap aan ,

ik ben pas tevreden als de bank mij 919 euro vergoed

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

2 maanden geleden - Goedemiddag heer/mevrouw, Wat balen dat je met oplichting te maken hebt gehad. Uit je bericht begrijp ik dat je geld hebt overgemaakt via een Tikkie. Als je via Tikkie hebt betaald, gaat het geld via deze Tikkie tussenrekening uiteindelijk naar de ontvanger van het geld. In de details van de afschrijving zal je ook behalve het tussenrekeningnummer van Tikkie nog een andere IBAN zien staan. Die andere IBAN is uiteindelijk van de betreffende verkoper waar het geld naar toe is gegaan. Net zoals bij alle betalingen waar je zelf akkoord voor geeft, kan deze betaling niet teruggehaald worden. Dit is namelijk alleen mogelijk bij een doorlopende incasso. Daarom raad ik je aan om aangifte te doen bij de politie. De politie kan een onderzoek starten naar de betreffende IBAN en verdere maatregelen nemen. Maak ook een melding via het Tikkie whatsappnummer(06-13768528). Zo zijn zij ook op de hoogte en starten zij een onderzoek naar deze Tikkie gebruiker. Met vriendelijke groet, Bas ABN AMRO Webcare

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 04 juni 2021 om 09:46 geantwoord

Op 21 mei hebben we hier op het forum deze klacht ontvangen. Ook op 21 mei hebben we hier op het forum op deze klacht gereageerd met uitleg. Hierop hebben we geen bericht terug ontvangen. We gaan er vanuit dat het hiermee is opgelost en sluiten dan ook de klacht hier op het forum.

Heeft op 04 juni 2021 om 13:45 geantwoord

ik heb op 21 mei op de oplossing gereageerd , ik ben nog steeds van mening dat de bank mij schadeloos moet stellen en het bedrag terug moet storten , omdat ik geen opdracht gegeven heb voor overmaken van de 922, 50 euro , maar voor 3,50 euro , en aangifte is direkt na ontdekken van de fraude gedaan , veilig internet bankieren

Alle klachten die gemeld zijn door douwe Wassenaar