Klacht: Oplichters in het kwadraat

op 10 september 2017 over Woonenergie B.V. in de categorie Energieleveranciers

Verkoper van Woonenergie dhr. Richard Nijhof bij de deur geweest. We hebben mijn energieverbruik bekeken van de laatste 3 jaar in mijn toenmalige leverancier. Mijn maandtermijn was € 78,00. Volgens dhr. Nijhof zou ik voor hetzelfde verbruik € 62,00 bij Woonenergie betalen. Ik was niet erg overtuigd maar hij heeft mij nadrukkelijk verzekerd dat er geen addertje onder het gras schuilt. Handen geschud en iedereen blij.
Een tijdje later heb ik het contract van Woonenergie per post gekregen. In mijn overtuiging dat alles netjes geregeld was door dhr. Nijhof en afspraak is afspraak, heb ik het contract niet gelezen.
Een paar dagen later kreeg ik een brief met de ingangsdatum van de levering en tot mijn verbazing stond er dat mijn maandelijkse bedrag € 78,00 is!
Terug naar het contract dat ik niet gelezen had en tot mijn verbazing stond er dat mijn termijnbedrag dat gebaseerd is op mijn historische verbruik van mijn woning € 80,00 is!
Meteen dhr. Nijhof gebeld voor een gesprek. Ik heb heb beschuldigd voor oplichterijpraktijken. Volgens hem zit er geen oplichting in het spel, de reden voor die verschillende bedragen is dat Woonenergie andere berekeningen maakt! Dus dhr. Nijhof geeft lage prijzen aan om de klant binnen te halen en Woonenergie ontfutselt daarna elke maand geld van de klant af!
Ik heb de service van Woonenergie gebeld. Hypocrisie in het kwadraat. Ze begrijpen dat dit vervelend voor mij is maar ze kunnen er niets aan doen. Dit is de gang van zaken!

Ik ben al naar een andere leverancier overgestapt.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Woonenergie B.V. over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Woonenergie B.V. in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Woonenergie B.V. een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Woonenergie B.V.

Heeft op 11 september 2017 om 15:20 geantwoord

Beste heer, mevrouw Iliopoulos,

Allereerst stel ik voorop dat we een eerlijk een transparante wervingsactie belangrijk vinden. We betreuren het feit dat dit niet op deze wijze is verlopen en je hierdoor opnieuw overgetapt bent. Hiervoor bieden we je onze excuses aan. Ik heb deze klacht intern gemeld om dit te communiceren richting onze colporteur die het contract met jou heeft afgesloten.

Audrey Noslin

Heeft op 12 september 2017 om 21:10 geantwoord

Beste mevrouw Noslin,

Transparant en eerlijk zou zijn als het boetegeld terug op mijn rekening gestort zou worden. De schuld ligt volledig bij Woonenergie.
Ik begrijp dat u uw excuses moet aanbieden in de naam van het bedrijf, dat komt Woonenergie heel makkelijk af. Dus woorden als \"transparant\" en \"eerlijk\" zijn kletskoek. Twee verschillende berekeningen dus twee prijzen hanteren heeft niets te maken met \"communiceren\".

Over mijn referentie in de vele klachten over Woonenergie op internet, heeft de heer Nijhof mij verzekerd dat ze veelal misverstanden zijn en in mijn geval niets zal misgaan! Is de heer Nijhof vertegenwoordiger van de geloofwaardigheid van Woonenergie?

Ik wens u heel veel sterkte met het afhandelen van de klachten van anderen , ik vermoed dat ik niet de enige ben.

Met vriendelijke groeten,

Dionysios Iliopoulos

Alle klachten die gemeld zijn door Dionysios