Klacht: Opheffen Bushalte Amerikaan (lijn 59 Maastricht-Sittard)

op 07 september 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

L.S.

Ik heb vernomen dat Arriva per 11-12 de bushalte op de Amerikalaan (lijn 59 Maastricht – Sittard) wil gaan opheffen. Deze halte is voor diverse collega’s en mezelf vrij belangrijk om we afhankelijk zijn van het OV. De dichtstbijzijnde bushalte is ongeveer 10min lopen en heeft daarnaast niet eens een bushokje. Dus bij slecht weer wordt je zeiknat. Doordat we 15min voor begin van onze dienst aanwezig moeten zijn betekend dit dat ik een bus eerder moet nemen om op tijd op het werk te zijn. M.a.w. vertrek met de bus om 6.34 i.p.v. 7.04. Daarnaast vind ik het belachelijk dat de halte wordt opgeheven omdat het voor de bus 1min kost om de Amerikalaan op en af te rijden en de rit te vervolgen. Ik neem toch aan dat het rij-plezier van de betalende reiziger hoog in het vaandel staat bij Arriva en dat ze niet voor deze kleinigheid de halte gaan opheffen.

Dat de bushalte niet wordt opgeheven. Het kost de bus maar 1min om de straat op en af te rijden en het ons als reiziger 10min om naar de dichtsbijzijnde bulhalte te lopen.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 14 september 2016 om 16:30 geantwoord

Hallo Frank,

Bedankt voor je bericht. Het klopt dat de halte ‘Amerikalaan’ aan de Amerikalaan vervalt. De bestaande vervangende halte ‘Australiëlaan’ aan de Europalaan ligt op loopafstand van deze halte. Complicatie is dat het betreffende haltebord van Veolia bij de halte 'Australiëlaan' op dit moment ontbreekt.

Daardoor bestaat deze halte nu alleen op papier en niet op straat. Dit kan voor verwarring zorgen. Echter uiterlijk 11 december is dit weer in orde en is de halte goed te vinden.

^DK
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door frankrassin