Klacht: Opheffen blokkade prive Betaalrekening/ Voordeelkrediet

op 25 mei 2016 over ING in de categorie Banken

Wiij zijn door omstandigheden medio november 2015 in negatieve debetstand terechtgekomen op onze prive betaalrekening. Daarnaast hebben wij een ING Voordeelkrediet- Continuekrediet hetgeen door deze debetstand 1 maand niet is betaald. Daarop heeft de Afdeling Betalingsachterstanden met mij afgesproken dat wij de debetstand en de aflossing Voordeelkrediet per maand Euro 2.000,° aflossen sinds november 2015.

Nu heb ik heden 25 mei 2016 met de ING kontakt opgenomen met de afdeling achterstanden inzake de opheffing van de blokkade na vereffening op de betaalrekening en het Voordeelkrediet.

Er werd mij door een medewerker verteld dat bij het vereffenen van de betaalrekening wij geen opnames meer kunnen doen vanuit het Voordeelkrediet-Continue Krediet, de blokkade daarop blijft van kracht ?.

Hierover is mij in november 2015 niets verteld er werd slecht medegedeeld dat indien ik de voorgestelde extra aflosssing er nadien alles zou worden opgeheven/ ge-deblokkeerd.

Ik heb de algemene voorwaarden Voordeelkrediet/Continue krediet bestudeerd echter hier staat niets van een continue blokkade na betalingsachterstand.

Er werd mij medegedeeld dat indien ik de betaalrekening weer positief boek de blokkade op de Voordeelkrediet van toepassing blijft.

Wij zijn tevreden als wij na vereffening van de betaalrekening wederom het Voordeelkrediet kunnen benutten.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 26 mei 2016 om 09:10 geantwoord

Beste Leon,

Als ik het zo lees is dit een hele vervelende situatie geworden voor je.

Ik begrijp dat er door de afdeling achterstanden afspraken met je gemaakt zijn en wellicht is er sprake van miscommunicatie.

Omdat dit een specifieke afdeling is zou ik je willen aanraden om met deze afdeling in contact te blijven hierover. Je kunt dagelijks telefonisch bereiken van 9.00 uur tot 12.00 uur op het nummer 058 234 0065

Groeten,
Jessica