Klacht: Opgelicht via tikkie

op 20 juli 2021 over ABN AMRO in de categorie Banken

Ik heb geld via tikki overgemaakt naar rek nr nl13abna0506417344. Helaas ben ik de dupe. Ik zou heel graag me geld terug willen. Achteraf begrijp ik dat ik niet de eerste ben van deze niet eerlijke actie

Als ik me geld terug heb

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 20 juli 2021 om 09:42 geantwoord

Beste Nanda Boere,

Wat balen dat je met oplichting te maken hebt.
Uit je bericht begrijp ik dat je een betaalverzoek via Tikkie betaald hebt en verwijs je naar IBAN NL13ABNA0506417344. Dit IBAN is echter niet van de oplichter, maar is een tussenrekening van Tikkie bij ABN AMRO.

Als je via Tikkie hebt betaald, dan gaat het geld via de Tikkie tussenrekening naar de ontvanger van het geld.
In de details van de afschrijving zal je behalve eerder genoemd IBAN nog een ander IBAN zien staan. Dat is het IBAN van de begunstigde.

Net zoals bij alle betalingen waar je zelf akkoord voor geeft, kan deze betaling niet teruggehaald worden. Dit is namelijk alleen mogelijk bij een incasso.
Daarom raad ik je aan om aangifte te doen bij de politie. De politie kan een onderzoek starten naar het betreffende IBAN en verdere maatregelen nemen.

Maak ook een melding via het Tikkie whatsappnummer (06-13768528). Zo zijn zij ook op de hoogte en starten zij een onderzoek naar deze Tikkie gebruiker.

Omdat wij via deze site verder niets voor je kunnen betekenen, sluit ik hierbij deze klacht.

Rob
ABN AMRO Webcare