Klacht: Opgelicht via accommodatie en Booking.com

op 03 november 2017 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

Na opgelicht te zijn bij onze accommodatie Brick Lane Appartments in Londen (we hebben niet de accommodatie gekregen die we hadden geboekt). We moesten naar een woning om de sleutel op te halen van de locatie die we geboekt hadden. Eenmaal daar, ergens in een achterbuurt, kregen we te horen dat de locatie niet meer beschikbaar was omdat we te laat kwamen. We hebben van tevoren netjes aangegeven dat we rond die tijd zouden aankomen, dit werd ook gevraagd. Op de site van booking stond ook niet dat er een tijdslimiet aan vast zat. We moesten blijven slapen op de locatie waar we \”de sleutel op moesten halen\”. We waren het hier niet mee eens, want dit hadden we niet geboekt. Omdat het laat was hebben we hier 1 nacht geslapen. De deur van onze kamer kon niet op slot en er was geen kluis, omdat er meer gasten of studenten sliepen voelden we ons niet veilig. We hebben daarom 1 nacht daar geslapen en cash 30 pond betaald. Daarna hebben we een ander onderkomen geboekt en zijn we vertrokken.

Bij thuiskomst is toch het volledige bedrag afgeschreven omdat we door de Brick Lane als No Show waren opgegeven. We hebben deze klacht ingediend bij Booking.com maar we worden totaal niet gehoord. We krijgen standaard mails en er wordt totaal niet meegedacht aan een oplossing. Inmiddels zijn we 5 weken bezig. Het feit dat onze eerlijke review ook niet wordt geplaatst maakt ons nog bozer. Booking vraagt om een factuur die we natuurlijk niet hebben gekregen omdat we cash moesten betalen.

Booking.com gaat in zee met oplichters die geen administratie bijhouden. Wij hebben nl. geen betalingsbewijs gekregen en moesten contant betalen. Toevallig zijn wij twee jaar geleden ook bij Brick Lane Appartments geweest en kregen wij op het moment dat we aankwamen ook een sms dat we ergens anders heen moesten. We moesten contant geld onder de deur door schuiven wanneer we vertrokken.

Wanneer je reviews leest over deze accommodatie zie je dat meer gasten hier zijn opgelicht. Tripadvisor plaats wel alle reviews en hier is te lezen dat veel mensen zijn opgelicht.

Inmiddels zijn er alleen maar positieve reviews te lezen bij booking, wat ook een verschil is met wat er een aantal weken terug te lezen was.

Wanneer Booking.com een goede oplossing biedt en laat zien dat ze naar ons luisteren en geen standaard mails meer sturen. Wij willen gehoord worden en zien dat er geen mensen meer worden opgelicht door Brick Lane Appartments. Daarnaast willen we zien dat onze review gewoon geplaatst wordt. En natuurlijk willen wij ons geld terug, wij hebben dubbel betaald. Ik heb niet eerder zo\'n slechte klantenservice meegemaakt. Daarnaast hadden wij recht op een korting van €15,- dit hebben wij ook niet gekregen. Ook dit heb ik netjes gemeld, maar ook geen reactie op gehad. Ik ben 3 weken geleden wel gebeld door Laurens van booking die beloofd had dat het probleem opgepakt zou worden, dit is inmiddels 3 weken geleden. Na weer 2 mails te hebben gestuurd heb ik weer 1 standaard reactie ontvangen, maar nog geen oplossing.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over booking.com

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over booking.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door M.P. Janssen