Klacht: Opgelicht door persoon die contract met me afsloot voor Energie Direct

op 01 november 2016 over EnergieDirect in de categorie Energieleveranciers

Ik ben al 23 jaar klant bij eneco. Ik ben er nooit weg geweest want ik vertrouwde erop dat ik normaal betaalde voor wat ik verbruikte.
Tot er een jaar geleden iemand aan de deur kwam die me vertelde dat ik zeker veel minder zou gaan betalen bij hun. Hij had naar mijn verbruik gekeken en kwam met een bedrag wat ik per jaar kwijt zal zijn bij hun..
Ze konden ook de kosten van het overstappen betalen, de zogezegde boete omdat ik eerder dan mijn contact datum beeindiging zou overstappen. Zij zouden mij dit boete bedrag terug betalen.
Ik kreeg ook nog in het eerste jaar een korting en zou er 233,op voorruit gaan ten opzichte van ENECO en nog een korting van 100,00 euro zou hebben op het eerste jaar.
Wat krijg ik nu!!!!!, ik geef mijn meterstanden door en krijg binnen een week mijn eindjaar afrekening waarin staat dat ik 440,45 nog moet betalen daar ik meer verbruikt heb.
Ik heb een mail gestuurd en ben vandaag terug gebeld hierover.
Er word hoofdzakelijk gezegd dat ik toch meer verbruikt heb. Ik zei nou dit vind ik erg vreemd om door iets meer te hebben verbruikt meteen uit te komen op 440,45. Er is toch uitgerekend op basis van mijn verbruik wat ik zou betalen en dan ook nog er 233,00 op voorruit gaan. Ik zou er op voorruit gaan omdat zij goedkoper waren dan ENECO!!!
Ik ben gewoon opgelicht, deze jongeman die me vandaag belde zei ja dan is er een fout gemaakt in de berekening en hebben ze een lager verbruik aangegeven in deze berekening. Ik vind die echt schandalig daar ik minder per maand zou betalen dan bij ENECO en dan komen ze met dit. Ik heb bij eneco nooit voor rare dingen gestaan, en bij de afrekening ook niet. Zeker niet met een bedrag van 440, 45 nog bij een afrekening te krijgen.
Ik voel me belazerd door de persoon “älex” die bij mij dit heeft afgesloten. Deze persoon kan ik ook niet meer spreken want ze hebben mensen in de buitendienst die niet onder Energie direct medewerkers vallen.
Ik wens dit zo spoedig mogelijk opgelost te hebben en ik wil geen betalingsregeling.
Mijn maandbedrag bij Eneco hiervoor was 73,00 per maand, bij Energie direct stond dit eerst op 55,00 per maand maar heb ik daar over gemaild omdat dit dan nog niet klopte met de afspraak van een bepaald jaar bedrag en heb ik toen ook nog over de mindering gesproken wat ze me beloofd hadden dat ik zeker minder ging betalen dan bij ENECO.

Zo gezegd klopt dit niet met het afgesproken praatje wat er in mijn huis is gezegd. Naderhand krijg je ook niet bepaalde gegevens toegestuurd van een contract met wat ze er allemaal in voorgelegd hebben.

Ik hoop hiermee geholpen te worden. Voel me echt belazerd. En dit laat ik niet toe. Als ik van te voren in dit gesprek bij mij thuis had geweten wat ik bij hun zou gaan betalen en dit zou duurder uitkomen dan ENECO dan zou ik nooit en te nimmer overgestapt zijn. Daarom hebben ze maar wat toegezegd wat al niet klopte.

Als de dingen die toegezegd waren ook klopte. Nu voel ik me echt opgelicht en wil ik eigenlijk terug naar ENECO.

Ik vind dat ze eerlijk moeten zijn met kortingen en waarheids getrouw met mij hadden moeten omgaan in de zin van toezeggingen met wat ik zou betalen en ik zeker minder dan Eneco zou gaan betalen.
Ze hebben me voorgelogen en ik vind door dit, dat ze deze afrekening kunnen kwijtschelden.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar EnergieDirect over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door EnergieDirect in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat EnergieDirect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

EnergieDirect

Heeft op 01 november 2016 om 11:35 geantwoord

Beste klant,

Jammer om te lezen dat je in deze situatie zit.
Op het moment dat je het contract bent aangegaan, is uitgegaan van een te laag verbruik waardoor jaar- en maandkosten niet klopten. Dit heeft onder andere te maken dat er in het verleden standen berekend zijn, waardoor er geen werkelijk jaarverbruik is vast gesteld.

Op basis van het verbruik dat je destijds is aangegeven, zou je inderdaad goedkoper uit zijn bij energiedirect.nl, als je ook precies datzelfde verbruik zou hebben bij Eneco.
Je werkelijke verbruik blijkt nu hoger te zijn en daar was het termijnbedrag niet op gebaseerd. Dat resulteert in een bijbetaling op de jaarafrekening.

Uiteindelijk betaal je altijd voor je werkelijke verbruik, dus aan de jaarafrekening zelf kunnen we niets doen.

Ik wil je hierin adviseren om het kale tarief en de vaste leveringskosten van je huidige contract na te kijken met het kale tarief en vaste leveringskosten dat je bij Eneco had op het moment dat je bent overgestapt.

Ron
Webcare energiedirect.nl

Heeft op 02 december 2016 om 09:06 geantwoord

Deze klacht is nog niet opgelost door de heer Wormmeester. Hij blijft erg bij zijn standpunt en verteld dan wel dat het jammer is dat het zo is gelopen maar komt dan niet daadwerkelijk met een juiste oplossing voor de gemaakte fouten door een vertegenwoordiger, zogenaamd niet van hun Energie direct bedrijf, ik kan deze persoon ook niet persoonlijk te woord staan want zogezegd is een bedrijf die langs de huizen gaat om contracten aan te smeren met valse voorwenselen wat later niet zo blijkt tegen welke korting of prijs ze proberen te binden aan hun energie bedrijf \"Energie direct\" . Contract heb ik nooit toegestuurd gekregen , ja na 1 jaar krijg ik een overeenkomst waar alleen vermeld staat wat de prijs is van kwh of gas. Maar niet de daadwerkelijke kortingen of tegen welke goedkopere leverings kosten bepaalde dingen kunnen worden afgenomen. Ook zou ik er 233,00 op voorruit gaan ten opzichte van Eneco ( hier zat ik al 23 jaar ) en het maandbedrag hadden ze laag gezet....waar je achteraf dan leuk een eind afrekening van krijgt....dus echt een korting of er beter mee af zijn met hun contract belovingen is het niet. Nu sta ik nog met een nabetaling over dit jaar. Nee er zal echt een betere oplossing moeten komen voor hun oplichterij!!!!!!!!!

Alle klachten die gemeld zijn door Oplichters Energiedirect