Klacht: Hopeloze bank

VRG op 15 november 2022 over Openbank in de categorie Banken, Regionale Banken

Na al veel aparte minder goed ervaringen met de Open Bank te hebben gehad spande het afgelopen veertien dagen wel de kroon. Wegens een niet werkende elektronische handtekening, nodig om opdrachten met grotere bedragen te kunnen bevestigen, heb ik de overboekingen gedaan in kleinere porties. Een of twee zijn uitgevoerd, zoiets duurt wel tenminste twee dagen bij Open Bank (ook interne overschrijving tussen twee rekeningen bij Open Bank!!! Op zich al ongelooflijk in deze tijd), maar een andere is niet uitgevoerd. De volgende dag weer drie overboekingen gedaan en die bevestigd gekregen middels een email. Maar twee dagen later is er nog niets gebeurd en de overboekingen zijn ook verdwenen van de site.
Daarover in drie dagen telefonisch contact gehad met zogenaamde professionele medewerkers (Kunnen we je helpen? Er is een team van professionals om jou te helpen.) die allen zeggen het te zullen oplossen. Maar na twee dagen is er nog niets opgelost of overgeschreven. Hoe bedoel je PROFESSIONALS? De derde medewerker zou terugbellen en begint een verhaal over dat de tegen rekening nog niet lang in gebruik is!!! Maar zal toch verder onderzoek doen! Maar daar niets meer van gehoord. Na het weekend, nog steeds niets overgeschreven, weer gebeld. Ze kunnen niets terugvinden!!! Herhaal de opdrachten maar!
Uiteindelijk blijken er twee van de drie overschrijvingen vandaag wel uitgevoerd te zijn (maar ze waren niet te vinden door de Professionals?) maar een derde nog steeds niet. Toen een mail gestuurd met schermafdrukken van zeven (7) bevestigde opdrachten. Als reactie daarop: Wilt u opnieuw de overboeking proberen uit te voeren? Het probleem zou opgelost moeten zijn.
ONGELOOFLIJK, zelfs GEEN TOELICHTING of EXCUUS!!

En dan nog maar te zwijgen over de onduidelijke meldingen, bijvoorbeeld:
– Opmerking/mededeling bij een overschrijving wordt CONCEPT genoemd?
– Rente bijschrijving wordt klaarblijkelijk Afrekening Rekening genoemd (afrekening van wat?)!
-Robo Advisor, de beleggingsadviseur presteert het om een in een half jaar tenminste 20% of meer te laten verdampen (inclusief een ontvangen Bonus van €100)

Kortom: Open Bank
GA ER NIET MEE IN ZEE

Klantvriendelijker worden. De website en opdracht omschrijvingen duidelijker maken (beter en duidelijker Nederlands) en doen wat ze toezeggen (gegeven opdrachten werkelijk uitvoeren).

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Openbank

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Openbank nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door VRG