Klacht: OP laatste moment geannuleerd en geen goed alternatief

op 18 juni 2017 over D-Reizen in de categorie Online Reisbureaus

Helaas moet ik deze mail schrijven omdat ik een zeer slechte ervaring met jullie heb gehad.

In oktober vorig jaar heb ik met mijn gezin uitgebreid gezocht naar een vliegvakantie naar een grieks eiland met een all inclusive hotel met uitgebreide zwembaden met glijbanen.

Omdat we zo vroeg begonnen zijn met zoeken kregen we vroegboekkorting. We hebben netjes alles op tijd betaald en we dachten te gaan genieten van een heerlijke vakantie na een erg moeilijk jaar.

Wat schetst onze grote verbazing? Terwijl ik midden in een zorgwekkende toestand met mijn ouders bezig ben wordt op woensdag 26 april om 18 uur gebeld door D-reizen met de mededeling dat onze reis niet kan doorgaan want het hotel ging ineens dicht!!

Let op woensdagavond kregen we dit bericht terwijl dus zondagmorgen zouden vertrekken.
Je zou dus verwachte dat jullie alles zouden doen om zsm een goed alternatief te geven maar dat gebeurde juist niet!

Wat kregen wij namelijk als antwoord: Vrijdagmorgen om half tien kunt u weer bellen want we zijn nu gesloten en morgen is het koningsdag dus dan hebben we een dag vrij. Het enige wat we kregen waren twee slechte alternatieven. Nu zult u zeggen dat het goede alternatieven zijn maar wij hebben expliciet gezocht naar een all inclusive MET glijbanen en dat gaven jullie niet als alternatief. Ja jullie gaven als alternatief dat onze kinderen bij een ander hotel naar de glijbanen konden in een hotel dat dicht was. Daar moesten zij dus een eind voor lopen een weg oversteken en een heel hotelcomplex voor doorlopen en dan waren ze er. Niet iets wat je kinderen alleen laat doen dus dan zouden wij altijd mee moeten lopen. Niet wat wij in gedachten van een ontspannen vakantie.

Dat heb ik ook meerdere malen duidelijk aangegeven en ook dat als we tot vrijdag moesten wachten we helemaal geen opties meer hadden dus dat ik alvast wilde kijken wat er nog meer mogelijk was. Daar zeiden ze letterlijk op dat ze dat niet deden want ze wachtte op Neckerman. Werkelijk te gek natuurlijk dat wij een half jaar van te voren boeken en dat jullie ons dan zou in de kou zetten en jullie je alleen maar verschuilen achter Neckerman.

Op dat moment zat ik met grote zorgen over mijn ouders want ik moest van alles voor ze regelen. Maar dat kon niet want ik heb die vrijdag van half tien tot 15 uur!! Bij jullie op het reisbureau moeten zitten om ZELF dus een goed alternatief te krijgen.

Volgens jullie was niets meer mogelijk maar toen we zelf met iets kwamen bleek dat gewoon vrij te zijn. Neckerman liet ons de vliegtickets duur betalen omdat ze wisten dat wij geen andere vliegtickets meer konden krijgen. Alles zat vol zoals ik die woensdag avond al had aangegeven!!

Wij hebben Nekckermann dus keurig op tijd betaald, zij komen de afspraken niet na en laten ons in de kou staan en 48 uur voor vertrek weten wij nog niet of we wel of niet gaan. En wat geven zij als antwoord: Je kunt voor de hoge prijs je eigen vliegtickets terugkopen!!

De hele vroegboekkorting werd nu natuurlijk niet meegenomen. Dus uiteindelijk konden wij ruim 600 euro bijbetalen!!
Ik heb nog gevraagd of D-reizen hierin niet mee kon denken maar het antwoord was duidelijk: NEE.

We hebben heel veel stress gehad vanaf die woensdagavond omdat D-reizen geen enkele medewerking gaf en zich alleen maar verschuilde achter Neckermann. Maar bij navraag bleek dat dit hotel al vaker eerder gesloten was terwijl mensen al geboekt hadden. Jullie hadden dus op de hoogte kunnen zijn dat dit hotel dit vaker deed en toch liet u ons in de waan dat het allemaal prima was.

Al met al een hele grote teleurstelling voor ons. Ik heb ook gevraagd wat nu de toegevoegde waarde was om te boeken via D-reizen en het antwoord was weer duidelijk: NIETS!. Dat zeiden ze letterlijk.

U zult begrijpen dat ik zeker niet tevreden over D-reizen (helaas hebben we dit enkele jaren geleden ook bij u meegemaakt met een familiereis naar Gran Canaria) en dat ik op de 1 of andere manier een compensatie verwacht.

Het kan toch niet zo zijn dat wij op tijd boeken en betalen en aan alle voorwaarden voldoen en dat jullie van jullie kant steken laten vallen en de kosten volledig bij ons neerleggen??

Graag verneem ik van u wat u met deze klacht gaat doen.

Helaas heeft het even geduurd voordat ik deze klacht kon indienen want mijn vader is tijdens deze reis overleden.

Als wij een vergoeding krijgen voor de extra gemaakt kosten van €625,05. Deze hadden we namelijk niet hoeven maken als D-reizen en Neckerman de afspraken waren nagekomen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar D-Reizen over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door D-Reizen in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat D-Reizen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

D-Reizen

Heeft op 05 juli 2017 om 15:51 geantwoord

Beste heer en mevrouw Veldhuis,

Ik wil beginnen u te bedanken voor de genomen moeite om uw ervaring met mij te delen, op deze manier kan ik onze website en service verbeteren.

Ik heb van mijn collega begrepen dat zij u inmiddels telefonisch gesproken heeft en dat wij de klacht als nog bij de reisorganisatie hebben ingediend. Zij was in de veronderstelling dat alles naar tevredenheid was opgelost, vervelend om te horen dat wij elkaar daarin niet goed begrepen hebben.
Wij zullen uiterlijk 12 augustus reactie ontvangen vanuit de reisorganisatie.

Mijn collega\'s in de vakantiewinkel hebben uw klacht weer in behandeling en zullen ook het contact met u onderhouden over het verloop van uw klacht.

Ik wens u voor nu een fijne dag.

Krista
Team Webcare