Klacht: Oogtest niet goed uitgevoerd

op 22 januari 2014 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

Gisteren heb ik ter controle een oogtest laten doen bij de Hans Anders. Mijn sterkte was -2.50 links en -2.75 rechts, echter kwam dit keer uit de test -4.25 links en -3.50 rechts. Ik vond het ronduit opmerkelijk dat mijn linkeroog bijna 2 volle punten achteruit zou zijn gegaan binnen een jaar en heb dat ook laten blijken. Ik was echter niet tevreden met de gegeven verklaringen en doorvragen leverde herhaling van diezelfde antwoorden op. Ik kreeg bovendien te horen dat als ik de uitslag niet geloofde, ik zelf maar een opleiding tot opticien moest volgen. Ik heb mijn nieuwe lenzenpakket meegekregen, maar omdat ik het niet vertrouwde heb ik meteen een oogtest laten doen bij twee andere opticiens, onafhankelijk van elkaar. Bij beide andere opticiens kwam nagenoeg precies hetzelfde uit de test: links was -2.50 gebleven en rechts was -3.25 geworden, hetgeen ook overeen kwam met mijn eigen ervaring. Ik ben meteen teruggegaan naar de winkel en heb mijn lenzen nog kunnen ruilen naar de sterkte die ik eerder had, dus wat dat betreft is de service redelijk (al had ik ze liever naar mijn échte nieuwe sterkte geruild..), maar ik vind het ronduit belachelijk dat ik bijna een half jaar of wie weet langer met lenzen die 2 punten afwijken van mijn daadwerkelijke sterkte zou hebben rondgelopen. Het vertrouwen in Hans Anders is bij mij sterk gedaald en ik overweeg van opticien te wisselen. Mijn ogen zijn erg belangrijk voor mij en ik zou als consument toch wel mogen verwachten dat daar goed en secuur mee omgegaan wordt.

In principe is het voor mij in dit geval nu redelijk opgelost doordat ik de lenzen van mijn oude sterkte nog terug kon krijgen, maar ik zou graag zien dat de medewerkers zich in de toekomst wat kundiger gedragen. Fouten zijn menselijk en komen voor, dus het pleit alleen maar voor de medewerker en het bedrijf als wordt ingezien dat bepaalde waardes wel erg afwijkend zijn en er misschien wel ergens iets is mis gegaan. Oplossing zou dan bijvoorbeeld zijn de test opnieuw te doen of te kijken naar andere mogelijke oorzaken van de afwijking. Verder zou ik graag nooit meer willen meemaken dat iemand lenzen van een sterkte van bijna 2 punten teveel meegekregen krijgt.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

Bericht van Hans Anders

3 jaren geleden - Beste klant, graag ontvangen we uw klantgegevens en telefoonnummer zodat we contact met u kunnen opnemen om deze vervelende ervaring met u te bespeken. Alvast bedankt voor uw medewerking. Hans Anders Klantenservice

Bericht van Hans Anders

3 jaren geleden - Beste heer/mevrouw. Graag ontvangen we uw persoonlijke gegegens en telefoonnummer zodat we de klacht met u kunnen bespreken. Met vriendeljke groet, Hans Anders.

Heeft op 12 februari 2014 om 12:10 geantwoord

Nogal raar deze 'oplossing', want mijn contactgegevens staan onder mijn account op deze site voor het bedrijf en ook heb ik destijds het bedrijf zelf benaderd met wederom duidelijk mijn contactgegevens aanwezig. Ik heb zelfs een brief ontvangen met dat mijn klacht binnen 1 week behandeld zou worden (zonder beschikbare contactgegevens had ik die brief nooit kunnen ontvangen..), maar wederom niets meer gehoord daarna. Erg raar dit en dit zorgt voor een volgende ergernis over Hans Anders. Deze stapelen zich inmiddels op en ik neig er steeds sterker naar om van opticien te wisselen.

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Hans Anders beoordeeld.

Hans Anders

Heeft op 13 februari 2014 om 07:30 geantwoord

op 12-02-2014 nog steeds geen gegevens ontvangen van de klant om de klacht in behandeling te nemen.

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van Hans Anders

3 jaren geleden - 13-02-2014 Helaas zie ik geen gegevens onder de klantgegevens staan, doordat uw zelf contact met ons heeft opgenomen is de klacht via de normale procedure opgepakt. Omdat ik geen gegevens van u ziet via deze site heb ik dit niet kunnen controleren. Wanneer u mij het klachtreferentie nummer doorgeeft zal ik uw klacht erbij zoeken en nagaan waarom er nog geen contact is geweest.

Alle klachten die gemeld zijn door Esmeev