Klacht: Onvoldoende kennis en kunde tijdens het boeken van een reis op het reisbureau

op 09 februari 2018 over D-Reizen in de categorie Online Reisbureaus

Beste D- Reizen,

Afgelopen week heb ik voor het eerst een reis bij jullie geboekt samen met twee vrienden. Dit betrof drie enkelvoudige tickets naar Canberra Australië.
We hebben via het consult uiteindelijk alles kunnen regelen dus ik vind het ook niet helemaal bij een klacht passen maar meer als feedback.
Tijdens het consult zijn namelijk een aantal zaken voor gekomen waar ik niet tevreden over was:
– Als eerste was het voor de reisconsulente niet duidelijk of wij een enkelvoudig ticket naar Australië mochten boeken. De reisconsulente ging dit echter opzoeken op sites via google welke niet betrouwbaar zijn. Een van de reden waarom wij bij het reisbureau zijn gaan boeken is omdat veel sites op google onbetrouwbaar zijn. Hierna is de reisconsulente gaan bellen met collega’s van D- reizen welke het antwoord ook niet wisten. Uiteindelijk wist de vliegtuigmaatschappij te vertellen of dit wel of niet mocht. Ik vind het hierbij opmerkelijk dat dit niet bekend is bij de reisconsulente en bij collega’s van D- Reizen en dat dit ook nog opgezocht wordt via onbetrouwbare sites op google.
– Daarnaast wist de reisconsulente ook niet hoe ze een toeristenvisum aan moest vragen. Dit ging ook via google dus dat vind ik idem. met bovenstaande.
– Tijdens het consulent ging de telefoon. Er waren verschillende collega’s aanwezig die geen klant hadden. Echter nam onze reisconsulente de telefoon op om de vraag te beantwoorden in ons consult. Dat vond ik klantonvriendelijk over komen aangezien wij midden in een gesprek zaten.

Bij een vervolgconsult zou ik het prettig vinden wanneer bovenstaande niet meer gebeurd.
Ik begrijp dat je als reisconsulente echt niet van alles van elk land op de hoogte kan zijn maar ik vind dat je dan wel betrouwbare sites moet raadplegen om deze informatie te verhelderen.
Daarnaast vind ik het klantonvriendelijk om de telefoon op te nemen als je in gesprek zit terwijl collega's in dezelfde ruimte niet in gesprek zijn.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar D-Reizen over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door D-Reizen in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat D-Reizen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

D-Reizen

Heeft op 09 februari 2018 om 21:58 geantwoord

Beste mevrouw Lakatos,

Bedankt voor het delen van uw ervaring in onze vakantiewinkel. De aangegeven punten zullen wij terugkoppelen naar de desbetreffende reisagent.

Graag wil ik wel enkele zaken toelichten. Wij, als reisbureau mogen adviseren over reisdocumenten, echter mogen wij daar geen definitief antwoord op geven. Deze informatie is dus niet standaard in ons bezit omdat u ten alle tijden zelf verantwoordelijk bent om dit na te gaan. Controleer dus voor u reis of u in het bezit bent van de juiste documentatie via de officiële kanalen, zoals de ambassade. U blijft hiervoor dus altijd zelf verantwoordelijk.

Wij werken samen met CIBT visumdienst, dus het kan zijn dat zij deze geraadpleegd heeft. Ik heb dit voor u gecontroleerd , maar zij hebben ook geen informatie over een enkele reis. Soms kan het bureau waar wij de vliegtickets inkopen meer informatie verschaffen, dus fijn dat zij uiteindelijk een antwoord hebben kunnen geven. Als bovenstaande niet aan het begin van het gesprek met u besproken is begrijp ik dat dit kan overkomen als onwetendheid van de medewerker.

Betreft de telefoon opnemen kan ik geen gericht antwoord geven, maar als er meerdere medewerkers aanwezig zijn kan het zijn dat iedereen een eigen taak heeft. Ook kan iemand nog niet ingewerkt zijn om mensen telefonisch te woord staan.

Zoals aangegeven ga ik sowieso alles terugkoppelen. In ieder geval bedankt voor het informeren over hoe u het gesprek ervaren heeft! Alleen dan kunnen wij de klantervaring verbeteren.

Ik vertrouw u voldoende geïnformeerd te hebben.

Charlotte
D-reizen – Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door slakatos