Klacht: onverklaarbaar veel mb bij youfone

op 16 januari 2014 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Sinds 2,5 jaar heb ik nu een smartphone, deze heb ik destijds ” gekregen” bij een abbo van vodafone (35 euro per maand, 2 jaar lang)
Bij dit abbo had ik een datalimiet van 1000 MB, ik kwam hier echter nooit aan, in 2 jaar tijd is mijn hoogste aantal mb’s 748 geweest.
gemiddeld zat ik rond de 500 mb.
nu dus een prepaid kaart van youfone met een datalimiet van 1000 MB, ik dacht dan ga ik iig niet over mijn limiet heen.
Deze prepaid kaart zou me 15 euro per maand kosten, helaas lijken de facturen alleen maar hoger uit vallen, de laatste was zelfs dik 40 euro !
De reden zou zijn dat ik over mijn datalimiet heen ga.
ik vind het een raar verhaal, als ik dus 2 jaar bij vodafone rond de 500 mb zit, maar sinds ik bij youfone zit ga ik ruim over de 1000 mb heen.
Mijns inziens ben ik juist minder data gaan gebruiken aangezien het nieuwe nu ook wel van de smartphone af is, en ik op de meeste plaatsen waar ik kom gebruik kan maken van gratis wifi.
Had ik dit geweten had ik gewoon weer een abbo bij vodafone afgesloten, dan had ik voor hetzelfde geld een nieuw toestel erbij gehad, met waarschijnlijk nog meer belminuten en geen datalimiet.
Helaas een jaarcontract bij Youfone, zodra deze is afgelopen ben ik weg.

normale rekeningen zonder " spookMB's"

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 20 januari 2014 om 12:27 geantwoord

Het dataverbruik wordt geregistreerd op het netwerk van KPN, dit verbruik komt op de specificatie staan en hiervoor wordt klant gefactureerd. Klant aangeraden zijn bundel te verhogen naar onbeperkt internet om zo hoge kosten te voorkomen.

Heeft op 20 januari 2014 om 13:54 geantwoord

geen oplossing !
" een hoger data abbo afsluiten" ........... is niet echt een oplossing.

had niet veel anders verwacht.

case closed

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Youfone beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door rednasv