Klacht: onverantwoord gedrag van een vrouwelijke verkoopster Aarschot Belgie

op 04 mei 2016 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

vandaag 30.04.2016 om 11.20 uur had ik een afspraak met een hoorspecialist in het centrum te Aarschot.
Vriendelijke ontvangst door de hoorspecialist zelf .
Op mijn vraag of mijn vrouw even van het toilet mocht gebruik maken om aan een KLEINE natuurlijke behoefte te voldoen, replikeerde deze jongeman ” Dat moet ik even gaan vragen aan de winkelverantwoordelijke”.
Hij kwam even nadien terug met de melding ” Er is hier geen toilet aanwezig ”
Op mijn vraag wat er dan gebeurde , wat zijzelf deden indien ze aan een natuurlijke behoefte dienden te voldoen? bleef hij mij het antwoord schuldig en zegde dat het de vrouwelijke bediende van de winkel was die hem dat had medegedeeld.
Ik ben dan naar die vrouw toegegaan en heb haar nog eens beleefd gevraagd of mijn echtgenote het toilet even mocht gebruiken, waarop ze pertinent weigerde en zegde: ” er is hier geen toilet en u kan aan de overkant in de brasserie gaan gebruik maken van een toilet”
Ik vroeg haar dan of zij dan ook naar de brasserie ging om aan haar behoeften te voldoen waarop ze dan dan antwoordde:”Neen dan gebruiken wij het toilet alhier ,maar dat is privé , er staan persoonlijke zaken in ” en daar mag u niet in. Dus er was toen wel een toilet.
Ik drong nogmaals aan om aan mijn vraag te voldoen, om reden mijn vrouw minder valide is en men dan wel zedelijk verplicht is toe te laten van gebruik te maken van het toilet.
Het antwoord van de winkelbediende was dan “Dan moet ge maar een papiertje hebben van de dokter ”
Ik heb dan samen met mijn echtgenote de zaak verlaten al zeggende dat dit nog wel een staartje zou krijgen en dat ik de Hoofdzetel in Nederland van die ongepaste “KLANTONVRIENDELIJKHEID ZOU INLICHTEN ”
Zowel mijn echtgenote als ikzelf zijn reeds jaren klanten bij HANS ANDERS . Wij hebben er al verschillende brillen aangekocht evenals mijn hoorapparaat en werden steeds vriendelijk te woord gestaan, zowel in het filiaal Tienen als in Turnhout maar met de ongemanierdheid van de vrouwelijke bediende in Aarschot heb ik toch ernstige moeilijkheden.
Indien deze wijze van handelen inzake klantonvriendelijkheid door HANS ANDERS getolereerd wordt , zie ik mij in de naaste toekomst zedelijk verplicht van naar een ander concurerende winkel over te stappen alhoewel ik dat met spijt in het hart zal moeten doen.

P.S wat betreft de Hoorspecialist dien ik wel op te merken dat deze jongen als vervanger optrad en dat hij uiterst vriendelijk en beleefd is overgekomen.

Graag had ik toch een repliek gekregen van Uw diensten wat u besluit is inzake dit voorval en indien U het normaal vindt dat er in nood geen gebruik mag gemaakt worden van het toilet door klienten van HANS ANDERS ,dan houd het voor mij hier op en zal ik in de toekomst zeker geen lof meer zingen over de goedkope en vriendelijke service van uw medewerksters.
Met Hoogachting ,
Leon en Yvette Bullens-Vanlaenen

een volgens mij een volledig normale terechtwijzing vis a vis de winkelbediende die toen aanwezig was in de het filiaal AARSCOT Belgie
eN dat ze zich in de toekomst wat menslievender zou willen opstellen .
Haar opmerking " er liggen persoonlijk spullen in het toilet" slaat nergens op en ik ken ken geen enkele plek waar persoonlijke spullen "buiten toiletbedonigdheden" in deze ruimte worden opgeslagen.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hans Anders

Heeft op 04 mei 2016 om 12:41 geantwoord

Heeft op 04 mei 2016 om 15:56 geantwoord

Beste mensen, met deze zogezegde oplossing kan ik absoluut NIET akkoord gaan.
1.Ik heb zelf aan die winkelbediende voorgesteld dat ze mijn vrouw mocht vergezellen en aldus de gedragingen van mijn echtgenote kon in het oog houden, hetgeen ze weigerde.
2.Wij waren in de winkel om mijn hoorapparaat te laten nakijken en hadden zeker niet de bedoeling om er een diefstal of vernietiging te plegen, waarover hier wel duidelijk geinsinueerd wordt wanneer het argument \"er liggen persoonlijke spullen\" wordt aangehaald..
3.Ik kan alleen maar zeggen dat , een klein beetje goede wil van de winkelbediende hier beter gepast zou zijn , maar dat was duidelijk aan te zien absoluut onmogelijk. Op het ogenblik dat haar de vraag werd gesteld, hing ze (mag ik wel zeggen ) op haar stoel met gekruiste benen niets te doen en ook haar mannelijke collega van hetzelfde. Er waren geen klanten aanwezig in de winkel.
4.Wat het ook moge zijn, de oplossing is voor mij absoluut onaanvaardbaar en aldus zal ik mij in de toekomst indien nodig , mij met genoegen naar een andere dan Hans Anders optieker begeven waar het meer dan waarschijnlijk wel toegelaten is om van het toilet gebruik te maken om aan een pietluttige kleine behoefte. te voldoen
5.Bedankt om aan mijn klacht gevolg te hebben gegeven , maar het resultaat is met uw aangehaalde argumenten voor mij absoluut onaanvaardbaar en over de verontschuldigingen van de Mevrouw die mij telefonisch kontakteerde heb ik nu ook al wel mijn bedenkingen.

Reactie van de melder van de klacht soren26062011

8 maanden geleden - Ook dit nog, iemand met een medische pas mag dan wel door de vertrekken waar persoonlijke spullen van de medewerkers zijn opgeslagen. Dat is volgens mij toch een echte absurde en redikule redenering en laat toch wel degelijk veronderstellen dat het hier echt om slechte wil en werkelijk klantonvriendelijke tegemoetkomingen van de vrouwelijke winkelbediende gaat. Naar mijn bescheiden mening ruikt dat hier wel heel erg op "discriminatie" vanwege de winkelbediende en voelen wij ons echt geviseerd. Van de door u toegestuurde oplossing kan ik zeggen dat ze te gemakkelijk wordt gehanteerd en heeft ze voor mij een absolute nulwaarde. Dat is zoals men zegt iemand met een "foefke" de laan uisturen. Indien u mij nog desaangaande zou willen bereiken, neem er nota van dat ik de eerstvolgende 14 dagen met verlof ben in Italie waar de mensen werkelijk veel toleranter zijn en ik kan het weten want het is mijn 51e verlof aldaar. Het spijt me werkelijk dit alles te moeten mededelen, maar echt waar de feiten liggen te zwaar op mijn maag en ik kan ze onmogelijk zo maar naast me neerleggen.

Alle klachten die gemeld zijn door soren26062011