Klacht: Ontzettend slechte service bij Youfone!

op 28 mei 2021 over Youfone in de categorie Alles-in-1, Mobiele Telefonie

Ik ben sinds 2018 lid bij Youfone en nooit problemen met mijn sim only abonnement gehad (deze kost 23 euro per maand), tot afgelopen maand. Ik ging in april 2021 over mijn 20GB internet heen (is me nog nooit eerder overkomen, maar goed, kan gebeuren) en kreeg hier een sms’je over van Youfone. Ik heb toen direct mijn dataroaming uitgezet om verdere buitenbundelkosten te voorkomen. Op 1 mei heb ik mijn data pas weer aangezet en tot die tijd alleen via WiFi op internet gezeten. Vervolgens zie ik tot mijn schrik dat ik ineens een factuur van ruim 111 euro krijg van Youfone!! Op de factuur wordt aangegeven dat ik een paar euro over mijn abonnement ben gegaan op de dag dat ik het sms’je kreeg en mijn dataroaming stopzette (dit kan wel kloppen), maar vervolgens wordt er aangegeven dat ik de laatste dagen tot 1 mei bijna 900MB internet heb gebruikt, terwijl mijn data uit stond?! Toen ik contact had opgenomen met de klantenservice met dit verhaal, kreeg ik een jammer maar helaas reactie, echt bizar! Ik ben erg geschrokken en na wat research blijkt tot mijn verbazing dat dit bij honderden andere klanten is gebeurd! Ik raad dus niemand aan om een abonnement af te sluiten bij Youfone, want je kan zomaar ineens honderden euro’s moeten betalen voor niks. Ik ga zeker stappen ondernemen tegen dit bedrijf, want ik ben echt ontzettend kwaad.

Ik wil mijn geld terug die ik heb betaald voor de buitenbundelkosten die sowieso niet kunnen kloppen, dus ongeveer 80 euro.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

Bericht van Youfone

1 maand geleden - Beste Danique, Mag ik je klantnummer en geboortedatum? Dan kan ik even met je meekijken. Groet, Sven

Reactie van de melder van de klacht danique23

1 maand geleden - Mijn ‘probleem’ zal toch niet worden opgelost door Youfone, want dit is hun manier van geld verdienen heb ik gemerkt. Ik heb al meerdere malen gebeld en gemaild naar Youfone en krijg alleen reacties als “wij zijn niet juridisch verplicht om klanten in te lichten als zij over hun internetbundel heen gaan” en “het bedrag buiten de bundel klopt” (zonder enige duidelijke onderbouwing overigens). Ik vind dit een ontzettende klantonvriendelijke benadering en ik voel me opgelicht, dus ik heb mijn abonnement bij Youfone direct stopgezet.

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 01 juni 2021 om 08:46 geantwoord

Heeft op 19 juni 2021 om 20:05 geantwoord

Het zijn inderdaad vrij onverwachte kosten als je dataroaming uitstaat? Bijzondere situatie en vreemde reactie ook, ze hebben het overigens uitgezocht en kon inderdaad niet helemaal kloppen. Ik heb 10 euro coulance teruggekregen, terwijl ik 30 euro zou krijgen, dus ben bang dat ik naar de rest kan fluiten aangezien ik geen abonnementskosten meer heb waar het vanaf gehaald kan worden?

Alle klachten die gemeld zijn door danique23