Klacht: Ontevreden over mijn bril en mijn partner over zijn bril en zonnebril

op 16 mei 2017 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

Vorig jaar hebben mijn partner er ik via de 1 + 1 gratis actie beide een nieuwe bril en nieuwe zonnebril gekocht bij Hans Anders in Epe.
Hierbij is vanalles mis gegaan, waardoor we nu met brillen en zonnebril zitten waar we niet tevreden over zijn en die we dus ook amper op hebben.
Mijn bril is te groot.
Het is een kunststof bril die gewoon te wijd zit bij de neus.
Dit had me verteld moeten worden, maar volgens de medewerker van Hans Anders was deze bril prima.
Ik ben inmiddels al diverse malen terug geweest naar de winkel om dit probleem uit te leggen, maar het enige dat er gedaan wordt is de pootjes strakker buigen of de schroefjes van de pootjes strakker aandraaien waardoor de bril moeilijk dicht gaat.
Daar is het probleem niet mee opgelost natuurlijk, maar ze begrijpen niet dat het montuur gewoon destijds verkeerd is aangemeten.
1 x hebben ze siliconen stukjes meegegeven die ik dan ala een soort neus vleugeltjes kon gebruiken, maar dit zag je heel goed zitten en ziet er echt niet uit en bovendien zat de bril toen ook nog steeds niet goed.
Via de Hans Anders site heb ik deze klacht ook al bespreekbaar gemaakt maar de enige oplossing die ik aangeboden krijg is maar weer een paar keer terug gaan naar de winkel om de pootjes bij te stellen.
Zoals al eerder aangegeven heeft dit geen zin en is het probleem hiermee niet opgelost.
Ook heb ik geen vertrouwen meer in Hans Anders Epe hiermee.
Inmiddels heb ik 2 x een second opinion laten doen en daarbij wordt bovenstaande ook bevestigd.
Deze bril had nooit aan mij verkocht mogen worden als passend montuur.
Ook zitten de bril glazen niet goed in de bril.
Het midden van het glas hoort precies op de plek van mijn pupil te zitten maar ook dat is niet het geval zoals beide opticiens aangeven.
Ook dit had nooit mogen gebeuren wanneer dit aangemeten is door erkende opticiens waar je wel vanuit mag gaan bij Hans Anders.

De bril van mijn partner zou geleverd worden met kraswerende glazen.
Daar heeft hij ook voor betaald.
Echter waren de glazen na een paar maanden al zo bekrast dat het voor mijn partner amper nog mogelijk is om door de bril te kijken.
Volgens Hans Anders ligt dit echt aan het eigen gebruik en niet aan de kwaliteit van de glazen.
Dit is vreemd als je bedenkt dat mijn partner normaal gesproken minimaal 2-3 jaar vooruit kan met 1 bril.
Verder was er al vrij snel 1 pootje gebroken van de bril.
Dit valt volgens Hans Anders niet onder de garantie.
Een nieuw pootje bestellen is ook geen optie want daar doet Hans Anders niet aan.
De enige optie is dat mijn partner een nieuw montuur koopt.
Niet echt de service die je van een brillenwinkel verwacht.

Ook de zonnebril van mijn partner ziet er anders uit en heeft een andere pasvorm dan de bril die hij uitgekozen had.
Deze zonnebril draagt hij nu dus niet omdat hij gewoon niet past.
Helaas wil Hans Anders dit ook niet oplossen.

We zijn dan ook erg teleurgesteld in Hans Anders en omdat onze vergoeding t/m 2018 op is zullen we dus veel geld moeten betalen om dit op te laten lossen bij een andere opticien omdat Hans Anders niets doet.

Bij voorkeur willen we ons geld terug van alle brillen, zodat we elders iets nieuws kunnen halen waar de service wel goed is.
Anders willen we dat alle bovenstaande klachten worden opgelost.
Dus voor mij 1 nieuwe bril die goed past en voor mijn partner beide nieuwe brillen.
Uiteraard zonder kosten voor ons.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hans Anders

Heeft op 16 mei 2017 om 13:30 geantwoord

Bericht van Hans Anders

3 maanden geleden - Beste mevrouw Van Lier, Ik heb uw gegevens nagekeken. Uw telefoonnummer staat juist vermeld bij uw klantgegevens. Ik heb de winkel nogmaals verzocht telefonisch contact met u op te nemen. Met vriendelijke groet, Klantenservice.

Heeft op 28 juni 2017 om 13:12 geantwoord

Hans Anders heeft me uiteindelijk beloofd om al het geld van beide brillen en beide zonnebrillen te returneren.
Echter heb ik deze bedragen tot op heden nog niet van ze ontvangen !
Ze zouden dit via de zorgverzekering regelen en indien de zorgverzekering deze bedragen niet opnieuw als tegoed kon zetten, zou Hans Anders contact met me opnemen om te overleggen hoe de uitbetaling dan plaats zou moeten vinden.
Dit contact is er tot op heden nog niet geweest en dus hebben wij nog steeds niet ons volledige geld bedrag terug.
De klacht is dus ook nog niet opgelost.
We wachten hier dan ook nog steeds op !

Bericht van Hans Anders

1 maand geleden - Beste mevrouw van Lier, Bedankt voor uw bericht. Ik heb de vestiging Epe gevraagd om dit voor u na te kijken en contact met u op te nemen. Met vriendelijke groet, Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Michie1988