Klacht: Onterechte registratie preventel

op 09 juni 2017 over KPN in de categorie Alles-in-1

De datum is fictief ingevuld want heb geen contract.

Onderstaande via Facebook openbaar naar KPN gestuurd via pb krijg ik antwoord dat ze mij niet kunnen (of willen?) helpen. Kunnen jullie mij helpen?

Beste KPN,

Twee jaar geleden kreeg ik mijn eerste brief van het incassobureau vesting finance. Er bleek een factuur zo rond de 1000,- open te staan bij KPN BV. Echter heb ikzelf nog nooit KPN als provider gehad en betrof dus om een onjuiste factuur. Na een paar uur bellen bleek het gelukkig niet om een indentiteit-fraude te gaan maar om een persoonswissel. Een persoon met dezelfde voorletter, (meisjes)achternaam en geboortedatum betaald zijn facturen bij KPN niet en zijn bij mij uitgekomen (wat ik nog steeds vreemd vind). Het puzzeltje leek heel simpel aangezien hij een hij is en ik een zij. Dus de brief kon ik als niet verzonden beschouwen.

Bijna 2 jaar later ontvang ik zo’n zelfde brief en weer gebeld, weer heel gemakkelijk uit het systeem kunnen halen. Maar toen ik zelf over wilde stappen van provider naar provider (en weer niet bij KPN) werd het lastig. Ik werd niet geaccepteerd bij andere providers. Ik bleek door KPN geregistreerd te staan bij preventel en experian. Dus ik mag en kan geen nieuwe telefoon-abonnementen afsluiten. KPN meerdere malen aan de telefoon te hebben gehad en zeggen niks voor mij te kunnen doen, ik kom niet af van de registratie omdat zij anders ook deze beste man zijn flinke schuld ontnemen. Ik zou toch bezwaar moeten maken bij #preventel en experian met het verhaal dat het om een persoonswissel gaat. Zo gezegd zo gedaan, bezwaar ingediend en krijg netjes binnen 2 weken het resultaat. Bij experian is het snel opgelost. Maar mijn bezwaar bij preventel is afgewezen omdat KPN aangeeft dat ik nog facturen open heb staan. Dus nog geen stap verder. Weer gebeld met KPN, daar werd mij verteld dat ze niks voor mij kan doen zonder de adresgegevens en/of telefoon nummer van deze man dus kunnen mij niet vinden in het systeem. Omdat ik deze man niet ben en/of ken, ken ik deze gegevens niet, dus werd ik geïrriteerd, waarop de medewerkster onbeschoft aan de telefoon reageerde. Ik heb haar gezegd dat ik niet zo onbeschoft aangesproken wil worden, waarop haar antwoord was als je dit al onbeschoft vindt verzoek ik je opnieuw te bellen en ze hangt op. Weer 10 minuten in de wacht en werd vriendelijk te woord gestaan door een medewerkster die mij het telefoonnummer van de juiste afdeling geeft. Weer een vriendelijke vrouw die de situatie (voor mij) vervelend vindt, maar ook zij kan niks voor mij doen. Zelfde verhaal. Toen vertelde zij mij dat een registratie nooit langer is dan 5 jaar dus dat ik het rustig af moet wachten? Ik heb aangegeven dat ik van preventel alleen een bewijs nodig heb dat ik als persoon niet geregistreerd sta, maar dat het een persoonswissel gaat. Maar #preventel is alleen per post te bereiken en de bezwaren en vragen/uitleg die ik daarbij schriftelijk aangeef worden niet beantwoord, mijn bezwaar blijft afgewezen. Ook zou ik teruggebeld worden binnen 24 uur maar dat is niet gebeurd, dus zelf weer gebeld en dit keer moest ik een klachten mail sturen die binnen 24 uur beantwoord zou worden. Dus ook dit heb ik geprobeerd zonder antwoord/reactie. In mijn optiek moet het makkelijker kunnen, aangezien het om een man gaat en ik een vrouw ben. KPN trekt zijn handen hier vanaf en ik kan niks. Na 2 jaar onterecht als wan-betaler gezien te worden en hoge kosten voor de telefoontjes die ik pleeg (en postzegels) om de registratie ongedaan te maken probeer ik het via deze weg. Ik wil heel graag overstappen naar een andere provider, maar jullie maken mij dit onmogelijk. Mocht dit niet binnen een week opgelost zijn dan zal ik #kassa #radar e.d. inschakelen, want ga niet zitten afwachten tot de registratie zijn tijd heeft gehad. Ik hoop dat jullie mij toch kunnen helpen.

Hierna heb ik een persoonlijk verricht gehad dat ze me niet kunnen helpen. Ook willen ze mij geen bevestiging sturen dat ik geen klant van hun ben en dus geen openstaande rekeningen, dat het om een persoonswissel betreft. Ze trekken hun handen er vanaf.

Als mijn registratie bij preventel ongedaan gemaakt is, en ik een ander abonnement kan afsluiten.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door MiriamEmmink