Klacht: Onterechte/ Niet correcte BKR registratie

op 23 augustus 2017 over ABN Amro in de categorie Banken

Na aanvraag van mijn gegevens bij het BKR heb ik gezien dat ABNAMRO een registratie heeft gedaan met een A3 codering. Ik erken dat ik in verzuim ben geweest om niet tijdig mijn juiste adres aan u door te geven, echter wil ik u wel mijn kant van het verhaal doen en vragen om mij te helpen met een coulance regeling en of de bkr te herzien/door te halen.

ABNAMRO heeft mij meerdere malen getracht te bereiken inzake mijn krediet op betaalrekening waar een tekort op was ontstaan. Ze hebben mij geprobeerd te bereiken door middel van correspondentie die u is verstuurd naar mijn oud adres wat bij de bank bekend was. Ten tijden van alle correspondentie pogingen van ABNAMRO was ik niet meer woonachtig op dat adres, waardoor de brieven mij niet hebben bereikt.

Doordat ik in de tussenliggende periode na verhuizing tijdelijk geen adres heb gehad kon ik dus ook geen nieuwe adres doorgeven, waardoor de bank correspondentie bleef versturen naar het oud adres. Dit houdt ook niet in dat ik nalatig ben geweest om mijn adres door te geven, doordat ik een korte periode überhaupt geen adres had.

Na een lastige privé periode heb ik weer huisvesting gevonden en ingeschreven. De bank had inmiddels alles al doorgezet naar Lindorff, doordat ze mij niet konden bereiken per post (indien ze het per e-mail hadden geprobeerd was ik wel bereikt maar helaas kwamen ze daar niet zelf op) Hier wil ik dan nog wel mijn mening kwijt dat ik vind dat er niet voldoende is gedaan om mij te bereiken. Buiten het feit dat ze meerdere brieven heeft verstuurd naar het oud adres hadden ze mij heel makkelijk per e-mail kunnen bereiken. Vooral in deze digitaliserende maatschappij en de dienstverlening waarmee ze zich profileert als de bank “Anno Nu”.

Tevens ben ik nog persoonlijk langs de ABNAMRO kantoor geweest om hier een klacht in te dienen inzake dit probleem helaas werd mij meteen meegedeeld dat er geen medewerking wordt getoond en dat zij de klacht niet in behandeling zouden nemen. Tot mijn grote verbazing ontving ik 1 dag later ontvang wél een e-mail van de bank met het verzoek om een klanttevredenheidsbeoordeling achter te laten naar aanleiding van het gesprek met de medewerker. Je kunt dan wel begrijpen dat dit heel vervelend heeft gevoeld en ik hier een bittere nasmaak van heb overgehouden.

Daarnaast heb ik vanaf het eerste moment dat Lindorff mij heeft bereikt meteen medewerking getoond om een betalingsregeling te treffen en heb ik het resterende openstaand bedrag volledig in 1 keer afbetaald. Dit houdt in dat ik geen wanbetaler ben en de bkr a3 codering dus eigenlijk zijn doel voorbij gaat. A3 codering houdt in dat er meer dan €250 is afgeboekt of de het bedrag is kwijtgescholden, dit is in mijn situatie dus niet het geval aangezien ik het bedrag in zijn geheel heb afbetaald, naar mijn waarneming klopt deze registratie dus niet.

De problemen die ik ondervind door deze code wil ik u bij deze ook graag toelichten.
Graag wil ik en mijn partner een woning gaan kopen. Een huurhuis is met ons gezamenlijk inkomen niet voorhanden, waardoor wij op zoek zijn naar een betaalbaar koophuis. Door deze en enige notering bij het BKR kunnen wij geen hypotheek krijgen mits deze wordt verwijderd.

Ik verzoek u dan ook zeer vriendelijk om intern beraad of u uit coulance overweging mij en mijn gezin tegemoet kan komen om de BKR registratie [te wijzigen/door te halen/aan te passen] en binnen twee weken per email te reageren.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van ABN Amro

1 maand geleden - Beste heer, mevrouw, Ik kijk graag of ik in deze situatie iets voor je kan betekenen. Als de BKR notering terecht is, is deze niet te verwijderen. Wanneer je vindt dat deze niet terecht is, kunnen we dit voor je onderzoeken. Om dit onderzoek te starten heb ik wat gegevens van je nodig. Ik heb je hier net voor gebeld, maar krijg je niet te pakken. Wanneer ben je tijdens kantooruren telefonisch het beste te bereiken? Vriendelijke groeten, Janwalter ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht sem010

1 maand geleden - Beste Janwalter, Bedankt voor de snelle reactie, graag wil ik samen komen tot een degelijke oplossing. Ik ben zojuist gebeld echter was ik niet gelegen om op te nemen. Je kunt het beste mijn partner bellen waar het om betreft hij is bereikbaar op telefoonnummer 06-41352404. Hij is tot 16 uur bereikbaar om u te woord te staan. Mvg, Sem

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 25 augustus 2017 om 12:31 geantwoord

Er is een onderzoek gestart naar de BKR registratie. Voor dit onderzoek is er via deze klacht, telefonisch en per mail informatie ontvangen. Aan de hand van dit onderzoek wordt er gekeken of de BKR registratie verwijderd kan worden. De klant krijgt een bevestiging hiervan, met daarin ook een contactnummer/contactpersoon. Voor inhoudelijke vragen kan daar contact mee worden opgenomen. Op dit forum wordt de klacht gesloten.

Heeft op 02 oktober 2017 om 14:59 geantwoord

Beste ABNAMRO,

Wat ik zojuist heb meegemaakt is te bizar voor woorden het personeel is onprofessioneel en de bank denkt totaal niet met je mee. We zijn nu langer dan een maand aan het lijntje gehouden met 0.0 resultaat en waarschijnlijk is er ook niets gedaan met de klacht in ieder geval dat is het gevoel wat we hebben gehad.

Op 23 augustus hebben wij een klacht ingediend over BKR en gewenst naar een oplossing om deze ter herzien en te onderzoeken.
Wij hebben binnen 1 dag een medewerker van de klachtenafdeling gesproken die leek ons te helpen met de klacht. Op 24 augustus hebben wij deze email doorgestuurd naar de ABNAMRO met daarin de brief met onderbouwing. ABNAMRO gaf aan dat ze in ieder geval aan dat ze vóór 14 september een reactie zouden geven. Op 11/9 krijgen wij dezelfde e-mail met daarin uitstel van verlenging nu weer naar 2 oktober.

Vandaag 2 oktober hebben wij zelf gebeld om te kijken wat de status was en wij kregen de volgende reactie hierop door verschillende medewerkers aan de klantenservice.

Ik heb 3 keer moeten bellen doordat ze tot 2 keer toe de hoorn erop hebben gegooid. Ze gaven aan dat degene die telefoon aannam in paniek raakte waardoor ze ophing en vervolgens werd dit ontkracht door te zeggen dat dit lag aan een systeemfout. Uiteindelijk werd ik doorverbonden naar een medewerker die aangaf dat er een brief is verstuurd nogmaals naar het oud adres terwijl het nieuwe adres al half jaar van te voren nadrukkelijk is aangegeven en ook in de email is aangegeven. Dit is te zot voor woorden. Daarnaast gaven ze ook aan dat er een email is verstuurd naar de bankmail, terwijl mijn rekening al lange tijd is opgeheven en dit dus ook niet mogelijk is. Het lijkt er op dat de mensen totaal niet weten waar ze mee bezig zijn dit geeft niet al een beste beeld aan het imago van de bank. Uiteindelijk gaf ze aan dat het zo blijft en er niets gaat veranderen aan de telefoon. Dit is voor mij zout op de wonden drukken, het lijkt erop dat wij 1,5 maand aan de lijn zijn gehouden en er letterlijk niets is gedaan met het onderzoek.

Aangegeven dat ik de reactie graag per e-mail wil ontvangen ze gaven aan dat nu de reactie wordt opgemaakt???? Heel vreemd dit?

Hoe nu verder ??????

Mvg,

O Akdeniz

oud adres
bankmail
3 keer werd de hoorn opgegooid, systeemfout. paniek telefoon opgegooid.
3*10 min

Hij reactie onderzoek

Bericht van ABN Amro

2 weken geleden - Beste heer, mevrouw, Het spijt me om te lezen dat je niet naar tevredenheid geholpen bent. Deze klacht is in augustus gesloten en ik zie dat je al een nieuwe klacht hebt geplaatst. Het is handiger, voor het overzicht, om op één plek te reageren. Ik pak zo je nieuwe klacht op. Laten we verder reageren via de nieuwe klacht. Met vriendelijke groet, Mw. L. Salama ABN AMRO Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door sem010