Klacht: Onterechte melding bij BKR

op 07 september 2016 over ING in de categorie Banken

in 2005 heb ik hypotheek genomen bij Postbank wat nu ING is. Altijd tevreden geweest en altijd netjes mijn hypotheek betaald tot dat de problemen beginnen met mijn EX, door door dubbele lasten en alimentatie wat ik moet betalen is er geen geld meer geweest om hypotheek te betalen. hierdoor is er achterstan ontstaan waardoor ik gedwongen ben mijn huis te verkopen.
Inmiddels is het huis verkocht, zij hebben hun geld gehad en wat over is aan geld heb ik gestort gekregen op mijn rekening.

Met andere woorden hypotheek is gewoon afgelost en afgehandeld maar de achterstand/hypotheek bij BKR staat nog steeds open voor een bedrag van 0 euro

Toen er achterstand ontstond zijn ze er snel bij om mij in te schrijven bij BKR, nu alles afgelost is laten ze de melding staan.

Ik heb hierover verschikllende malen contact gehad met klanten service van ING maar elke keer weer, keer op keer schuilen ze achter procedures, stuur email hiernaartoe… schijf een brief daar naar toe etc… Terwijl zij zelf fout hebben gemaakt.

Ik moet verder met mijn leven, wil ook net als iedereen een creditcard, een huis etc... Wil graag dat deze melding zo snel mogelijk verdwijnt zodat ik weer mee kan tellen.

De melding met met terugwerkende kracht hersteld worden

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

10 maanden geleden - Beste Rachid, Wat ontzettend vervelend dat je door je scheiding een hypotheek achterstand hebt gehad. Heel erg jammer dat het zo gelopen is en ik kan me voorstellen dat je ervan baalt dat je hierdoor een negatieve BKR registratie hebt gekregen. Ik had je heel graag van je negatieve BKR registratie afgeholpen. Helaas is het zo dat een bank verplicht is een betalingsachterstand bij het BKR te melden wanneer dit van toepassing is. Ik kan je dus niet verder helpen, het spijt me. Lees hier eventueel meer: https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/wanneer-word-ik-geregistreerd/ Vriendelijke groet, Hilde ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht errachidi

10 maanden geleden - Dag Hilde, Of je weet niet waar je het over hebt, of je begrijpt mijn vraag niet. Leuk zo'n link maar daar heb ik niets aan, want ik weet al genoeg. Heb je verstand van BKR coderingen of hebben ze je deze nog niet geleerd daar? Er staat bij mijn nu een A (van achterstand) ING moet er een H van maken, H van hersteld. Vanaf het moment dat er een H staat begint de telling van vijf jaar. Nu ondanks dat er alles afgelost is en niets meer openstaat staat er nog steeds een A codering. Dat betekent dat de telling van vijf jaar nog niet begonnen is. Verdiep eerst in mijn dossier Hilde, dan pas met een antwoord komen. Leuk zo'n webcare afdeling, maar zij moeten wel verstand hebben van zaken, anders kan je die net zo goed opdoeken.

Bericht van ING

10 maanden geleden - Hallo Rachid, Inmiddels hebben wij elkaar telefonisch gesproken over deze klacht. Ik ga er vanuit dat er morgenochtend, zoals afgesproken, opheldering komt over deze zaak. Met vriendelijke groet, Julita ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door errachidi