Klacht: Onterechte incassokosten

12-03-16 € 160,00
12-02-16 € 40,00

Totaal:

€ 240,00

Dit betekent dus dat er 12-02-16 €40,- incassokosten zijn gerekend ondanks dat ik op tijd heb betaald!

Ook op 18-04-16 zijn er weer onterecht incassokosten gerekend.

In de bijlage kunt u mijn betalingen aan oxxio zien, en ook dat ik als laatste in januari een keer te laat heb betaald, waardoor ik toen ook €40,- extra heb overgemaakt.

Mijn nieuwe termijnbedrag voor 2016 is €160,- geworden. In de bijlage kunt u zien dat deze €160,- gewoon elke keer op tijd is betaald. Althans, Vóórdat er incassokosten gerekend mogen worden.
Ik heb ook twee betalingen gedaan, in februari en maart, voor mijn eindafrekening. Ik heb telefonisch met oxxio afgesproken dat ik deze EIND februari én EIND maart zou betalen ivm het ontvangen van mijn uitkering. Ter bevestiging heb ik twee weken geleden nog met oxxio gebeld om te vragen of alles goed is verlopen. De meneer zei dat het op tijd was betaald en dat de verwerking eventueel een paar dagen in beslag zou nemen maar dat dit NIET zou zorgen voor extra kosten.

Ik wil graag dat dit gecorrigeerd wordt! Ik ga geen €80,- betalen voor niks!

Wanneer oxxio de onterechte incassokosten terugdraait en hiervan zwart op wit bevestiging geeft.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 29 april 2016 om 12:44 geantwoord

Beste heer, mevrouw De Wit,

Spijtig dat er zoveel incasso kosten in rekening zijn gebracht door de maanden heen.
Echter is het wel zo dat je steeds een maand achter loopt, waardoor de incassokosten van €40 er elke keer bij komen. Om die reden is er dan ook niets aan te doen, sorry voor het ongemak.
Het termijnbedrag van april staat nu nog open die als vervaldatum 26 april heeft. De €80 incassokosten slaan op het termijnbedrag januari van de jaarnota die we te laat binnen kregen en op het termijnbedrag van maart, die kregen we ook te laat binnen.
Sorry maar helaas, ik kan niets voor je in orde maken. We zien het openstaande bedrag van €240 graag z.s.m. tegemoet, dan ben je af van de bijkomende kosten en loopt alles weer vlekkeloos, dat lijkt mij wel zo fijn voor je.

Malika
Oxxio

Alle klachten die gemeld zijn door deWit