Klacht: Onterechte faktuur aanmaning

Keestwee op 16 februari 2021 over Klarna in de categorie Betalingsdiensten

Aanmaning ontvangen, na eerdere herinnering wordt beweerd wat niet waar is.Heb nooit een bestelling ontvangen. Als ik een bestelling doe, dan betaal ik altijd Vooraf via Ideal , dan pas wordt de bestelling verzonden. Dus nooit bestellingen met achteraf betalingen.
Niets ontvangen dus ook geen betaling.

Niets ontvangen, dus geen betaling!

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Klarna over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Klarna in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klarna een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Klarna

Heeft op 18 februari 2021 om 09:15 geantwoord

Hi Keestwee,

Wat vervelend om te vernemen dat je een slechte ervaring hebt met onze diensten.
Graag leg ik je uit hoe wij te werk gaan.

Wanneer je een bestelling plaatst bij een webwinkel en kiest voor Klarna nemen wij het e-mailadres over vanuit de betalingsomgeving.

Zodra je op bestellen klikt ga je akkoord met een betalingstermijn van 14 dagen, deze betalingstermijn gaat van start zodra de webwinkel jouw producten heeft opgestuurd. Je ontvangt de factuur dan direct per e-mail, of deze is direct zichtbaar in de app.

Op het moment dat wij na het eerste betalingstermijn nog geen betaling hebben ontvangen zullen wij een kosteloze herinnering per e-mail sturen en verlengen wij de uiterste betaaldatum met 14 dagen.
We gaan er dan ook vanuit dat je voldoende tijd hebt gehad om ons te contacteren als er iets mis is gegaan.

Wanneer deze tweede uiterste vervaldatum is verstreken, zullen wij een aanmaning met aanmaningskosten per post naar je opsturen.

Ik hoop je voldoende informatie te hebben gegeven over het betalingsproces.
Als tip geef ik je mee om onze app te downloaden, zo mis je nooit een factuur en ben je altijd op de hoogte.
Mocht je geen bestelling met onze betaalmethode hebben geplaatst, dan adviseren wij even telefonisch contact op te nemen, daar wij deze ondersteuning niet inhoudelijk via een publiek klachtenkanaal kunnen bieden. Je vindt de contactgegevens van onze klantenservice op www.klarna.com/nl/klantenservice

Fijne dag gewenst.

Groet,
Selwyn

Alle klachten die gemeld zijn door Keestwee