Klacht: Onterechte Factuur

op 25 oktober 2011 over Hotel Group in de categorie Hotels

Geachte heer/mevrouw,
Tijdens de tweede helft van September 2011 werd ik telefonisch benaderd door een medewerkster bij Hotel Group International ( een soort reisbureau) om een aanbod. Het aanbod was: gratis overnachten in meer dan 1000 hotels in Europa en met tot wel 50%korting in meer dan 10.000 hotels wereldwijd. Dat kan door het aanschaffen van Het HotelGroup PASSPORT. Er komen nog andere kortingen erbij. Het eten en drinken in die hotels moet je zelf gaan betalen.. Het aanbod was zo verleidelijk. Ze heeft ook verteld dat er een pakket naar mij wordt toegestuurd met nog meer informatie erover + het HotelGroup passport. En als ik de aanschaf van het HotelGroup passport wil annuleren, moet ik dan het pakket binnen 7 werkdagen retourneren naar het aangegeven adres. Ze vroeg naar mijn gegevens( adres, voor en achternaam en mijn rekeningnummer). Ik heb al die informatie doorgegeven.
Toen ik het pakket op 22 september 2011 binnen gekregen heb, ging ik kijken naar de hotels op hun website. Voor mij was het eten en drinken bij de aangegeven hotels heel duur. Daarom heb ik de beslissing genomen om het pakket zonder twijfel terug te sturen naar het bedrijf. Op 24 september 2011 heb ik het pakket per post aangetekend (barcode van de zending: 3SRPKS612873287) naar hen teruggestuurd op:

Hotel Group International
Postbus 77
3970 AB Driebergen-Rijsenburg
Tel: 0900-7877426 (80 eurocent p/m)

de verzendbon heb ik nog bij me. Op 23 september 2011 heb ik al een email naar hen toegestuurd, bij die heb ik de aanschaf van het passport geannuleerd en op 24 september 2011 heb ik een andere email naar hen toegestuurd. Het ging over de annulering, het bevestigen van de annulering en het terugsturen van het pakket . Ze waren te laat met hun reactie. Pas op 5 oktober kreeg ik het volgende antwoord van hen:
“ Tot onze grote spijt lees ik dat u uw HotelGroup Passport wilt annuleren. om er voor te zorgen dat uw annulering goed verloopt zal u uw pakket wat u van ons heeft ontvangen binnen 7 dagen moeten terug sturen. Zodra wij de retour verzending hebben ontvagen kunnen wij voor u de annulering doorzetten. Hopend u hier mee voldoende te hebben geïnformeerd, mochten er nog vragen zijn horen wij dat graag”.
Op dezelfde dag heb ik ze beantwoord:
”Op 24-09-2011 heb ik het pakket per post aangetekend naar u toegestuurd. Dat heb ik op een eerdere email aangegeven. Ik weet niet of u mijn e-mails gelezen hebt of niet die op 23 en 24 september naar u toegestuurd zijn. Het ging over de aanulering, het bevestigen van de aanulering en het terugsturen van het pakket. Het pakket zou nu eigenlijk bij u zijn. Misschien weet de personeel iets van”.

Op 6 oktober 2011 hebben ze mij beantwoord:
” Wij hebben van u nog geen retour zending ontvangen, zou u voor ons het verzendbewijs kunnen opsturen zodat we de annulering kunnen doorzetten. Hopend u hier mee voldoende te hebben geïnformeerd, mochten er nog vragen zijn horen wij dat graag”.
Naar aanleiding van hun laatste email heb ik ze de verzendbon gescand en naar hen toe gemaild. Daarna hoorde ik hellemaal niks van hen. Ze deden alsof ze de gescande verzendbon niet gekregen hebben. Op 10 oktober 2011 werd 153,95 euro afgetrokken van mijn girorekening door hotelgroup. Ik ben echt zo verbaasd, want ik heb toch alles keurig op tijd gedaan wat het pakket en de annulering betreft. Op 11 oktober 2011 heb ik het bedrag gelukkig teruggeboekt via internetbankieren. Vandaag 19 oktober 2011 heb ik een brief gekregen van MKB business(website:mkbusiness.nu), dit bedrijf verzorgt de financiële zakken van Hotel Group. Ze verzoeken mij om binnen 5 dagen na dagtekening de 153,95 euro te storten op een aangegeven rekeningnummer. Ik vind het helemaal onterecht, onbeleefd en niet professioneel wat HotelGroup doet. Ik denk dat ze het ontvangst van het pakket ontkennen om geld van mij af te pakken. Dit is echt een diefstal op een officiële manier. De 153,95 euro moet ik echt niet betalen, want ik heb niks van hen gekocht. Bij deze leg ik mijn probleem in uw handen en verzoek ik u vriendelijk om een oplossing.

Met vriendelijke Groeten,

Abeer Riyadh

Niet meer een factuur sturen en geen contact meer met HotelGroup

Bericht van evdb1968

6 jaren geleden - Gaarne zou ik u willen verzoeken om even een mailtje te sturen naar evdb1968@hotmail.com Omdat er meerdere personen gedupeerd zijn ben ik een procedure opgestart MVG Erik

Alle klachten die gemeld zijn door Marwan