Klacht: Onterechte creditcard afschrijving

op 19 september 2016 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

Op 25-08-2016 hebben mijn vriendin en ik via de website booking.com geprobeerd een reservering te maken voor ‘A Casa di Mei Guest House’ in Rome. Wij hebben geen bevestiging gehad van booking.com. Iets wat zij altijd sturen. Sterker nog, wij krijgen een e-mail waarin stond weergegeven dat onze boeking niet voltooid is. Verder staat er in dat wanneer wij klikken op de in de mail vermelde button ‘mijn reservering voltooien’, wij alsnog kunnen reserveren. Echter toen wij dit probeerden kregen we te zien dat de kamer niet meer beschikbaar was en hebben wij bij een ander Guest House geboekt.

Booking.com heeft ondanks de bevestiging dat onze boeking niet voltooid is, toch onze gegevens vertrekt aan de eigenaar van A Casa di Mei Guest House. Deze heeft vervolgens een bedrag afgeschreven van € 232,-. Wij hebben getracht contact op te nemen met deze eigenaar en zijn zelfs bij hem langs geweest toen wij in Rome waren. Hij ontkende alles en hield zich van de domme. Er is zelfs politie bij te pas gekomen en dit alles hebben wij gefilmd. Hij wilde in ieder geval niets terug betalen of met een oplossing komen. Daarnaast komt het bedrag van 232,- euro niet overeen met hetgeen wij geboekt hebben, zoals ook te zien is de mail die wij gehad hebben. Daar staat namelijk dat hetgeen wij wilde boeken € 169,36 euro was.

Ook hebben wij meerdere malen met booking.com contact gehad maar zij geven niet thuis en willen geen verantwoordelijkheid nemen in deze. Zij zeggen dat ze wel een bevestiging gestuurd hebben, maar dat ik een fout gemaakt heb bij het invoeren van mijn e-mail adres. Echter is dit zeer vreemd aangezien ik geen account heb en wel een mail heb gekregen dat mijn reservering niet voltooid is. Op het goede e-mail adres. Wanneer er om bewijsmateriaal gevraagd wordt, geven zij niet thuis.

Mijn vriendin en ik hebben tevens nooit overnacht in A Casa di Mei en zijn 26-08 al langs gegaan om de eigenaar te spreken.

Wij hebben niet het gevoel dat ons ook maar iets kwalijk genomen kan worden, aangezien wij geen bevestiging gehad hebben, de eigenaar telefonisch niet thuis gaf (er is meerdere malen naar deze meneer gebeld), eenmaal ter plaatse alles ontkent (en van niets wist) en wij bewijs hebben dat de reservering niet voltooid was. Booking.com is in deze schuldig aan het onterecht verstrekken van onze gegevens aan de eigenaar van A Casa di Mei en neemt geen verantwoordelijkheid. We worden zelfs uitgemaakt voor leugenaar en uitgelachen aan de telefoon.

Als booking.com haar excuses aanbiedt voor het niet serieus nemen van onze klacht en de manier waarop wij zijn behandeld door de service desk. Daarnaast willen wij het onterecht afgeboekte bedrag van 232 euro retour!

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over booking.com

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over booking.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Anne en Mathijs