Klacht: Onterechte boete?

op 16 september 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vorige week vrijdag ben ik van Sneek naar Leeuwarden en weer retour gereisd ivm voetbalwedstrijd Cambuur. In Sneek heb ik 10 euro op mijn OV gezet, wat genoeg is voor een retour.
Bij de terugreis om 22.23 uur kon ik nog net de trein halen echter bij het inchecken lukte dit niet ivm te weinig saldo….
Het saldo was 5,22 (en had 6 euro moeten zijn…………) en de kosten voor de terugreis was 4,80
Omdat de trein al ging vertrekken, ben ik toch snel ingestapt met de gedachte dat ik het kaartje wel cash kon betalen. Had genoeg geld in de beurs. Helaas had de conductrice hier geen begrip voor na mijn uitleg.
Hierdoor heb ik een boete ontvangen van 54 euro. Jammer dat dit zo gaat. Het saldo was namelijk toereikend.

Als de boete wordt kwijtgescholden, een waarschuwing was op z'n plaats geweest.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 18 september 2016 om 08:01 geantwoord

Beste Lars,

Wat ontzettend balen dat je een boete hebt ontvangen! Je kunt altijd een bezwaar indienen via het contactformulier: https://www.arriva.nl/zuidholland/service-contact/een-boete-wat-nu.htm
Je bezwaar zal dan behandeld worden. Wel is het belangrijk om hiervoor al wel de boete te betalen, om een verhoging van de kosten te voorkomen.

^NT
Arriva Webcare.