Klacht: Onterechte BKR

MP020 op 11 februari 2021 over ABN AMRO in de categorie Banken

Ik heb een koopovereenkomst gesloten voor een woning. Voor de aanvraag van de hypotheek maar even in het BKR gekeken. Daar bleek een melding van de ABN in te staan per 8-6 i.v.m. een privé rekening die ik niet meer gebruik. Ik was compleet verbaasd, heb nooit iets gehoord hierover van de ABN. Meteen het telnr gebeld dat er bij stond in het BKR. Ik kreeg een verbaasde medewerker van de ABN aan de lijn, want als je mijn rekeningnr opgeeft dan komen niet mijn gegevens naar boven maar die van mijn 13 jarige zoon die op een ander adres woont. Ik bankierzakelijk bij de ABN, maar volgens de ABN was ik onvindbaar. Wel een beetje gek want diezelfde zoon heeft een bal door een raam geschopt en ik heb dat gemeld bij mijn ABN verzekering. Ook veel contact gehad zakelijk. Na mijn telefoontje ontving ik binnen een dag een mail (toen kon het opeens wel) van het incasso bureau met het openstaande bedrag. Geen incassokosten of onderzoekskosten. Ik heb deze direct voldaan. Via de app heb ik 2019 al een adreswijziging doorgegeven, zakelijk ook al meerdere malen, maar dat is nooit goed verwerkt. Ik sta gewoon in NL ingeschreven. Bij mijn gegevens stond als adres het postbusnr van de ABN. Beetje gek. Mijn email, zakelijke gegevens en telefoonnummer waren bekend, en toch onvindbaar! De achterstand is ontstaan doordat een zakelijke verzekering van mijn privérekening is afgeschreven zonder dat ik daarin gekend ben, deze ging eerst van mijn zakelijke rekening af. Ik gebruik de privé rekening niet meer. Via messenger (2-52025716847) klacht ingediend en ook aangetekend, heb sowieso flink moeten aandringen om de klacht aangemeld te krijgen. De aankoop van mijn woning staat op het spel!

Ik wil graag dat mijn gegevens goed in de systemen komen te staan, de producten die ik afneem van de juiste rekening worden afgeschreven en als dat veranderd moet worden ik daar iets over hoor en allerbelangrijkste ik wil dat de BKR wordt verwijderd omdat ik nooit een bericht heb ontvangen terwijl dit echt heel makkelijk had gekund.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

1 jaar geleden - Beste MP020, Wat vervelend dat u tijdens juist tijdens het aangaan van een koopovereenkomst erachter komt dat er een registratie bij BKR bekend is. Ik kan me indenken dat u hier van op kijkt en helemaal nu blijkt dat er ook problemen spelen met uw klantgegevens. Logisch dat u hier graag een oplossing voor wilt zien. Omdat er al een officiële klacht voor u is ingediend, heb ik het verzoek gedaan om de klacht zoals u deze op het forum omschrijft aan de al ingediende klacht toe te voegen. Op die manier kan alles uitgezocht worden en krijgt u hier vanuit de klachtenafdeling een inhoudelijke terugkoppeling op. Om miscommunicatie te voorkomen en te zorgen dat zaken niet door elkaar gaan lopen, raad ik aan deze uitkomst af te wachten. Met vriendelijke groet, Elvira ABN AMRO Webcare

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 25 februari 2021 om 10:20 geantwoord

Op 11 februari hebben wij de klacht van MP020 in behandeling. De klacht ging over een BKR-registratie. Er is in de tussentijd een klacht vanaf de afdeling Lenen ingediend, waar deze klacht al in behandeling is. Omdat deze klacht via een andere afdeling loopt en er op dit forum geen reactie meer is geweest, sluiten wij bij deze de klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door MP020