Klacht: onterechte afboeking/ reservering

op 25 september 2017 over ING in de categorie Banken

Op 21 september j.l. kocht ik een trui en broek bij City Mode Eindhoven
Het bedrag was 618 euro
Ik wilde pinnen maar het apparaat gaf aan dat de overboeking geweigerd was.
Waarom weet ik niet. Ik had meer dan voldoende saldo op mijn rekening.
2 minuten later probeerde ik het bedrag over te maken met mijn pinpas en dat lukte.
“s avonds bekeek ik mijn saldo van de ING en het bleek dat er 2 keer 618 euro was overgeboekt.
Ik belde City mode de volgende dag en die vertelde dat bij opmaking van de kas geen verschil was gecconstateerd, maar ze zouden het in de gaten houden.
Daarna de ING gebeld die niets konden doen, het bedrag was gereserveerd (niet bij mij noch bij City Mode) dus het geld is op de ING bank.
Bij de derde keer een telefoontje naar jullie helpdesk vertelde men mij dat er een onderzoek zou volgen aan wie dat geld toekwam maar dat zou pas eind oktober gebeuren.
Ondertussen houden City Mode en ik contact want wij staan op een lijn. Het bedrag is ook bij hun niet binnengekomen.

Ik wil mijn geld terug

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 25 september 2017 om 18:57 geantwoord

Goedenavond mevrouw Crijns-Boon,

Goed dat u hierover in contact komt met ons. Ik begrijp dat u zich zorgen maakt, het gaat namelijk om een aanzienlijk bedrag wat tweemaal is afgeschreven. Het is echter zo, dat als er een bedrag van uw rekening wordt afgeschreven, dat dit bedrag een bestemming moet hebben. Het kan niet zo zijn dat er een bedrag tussen 2 rekeningen (uw rekening en de rekening van City Mode Eindhoven) blijft \"zweven\".

Om die reden moet het zijn dat het geld op uw rekening teruggeboekt moet zijn, óf moet zijn bijgeschreven bij de begunstigde rekening.

Aangezien u aangeeft dat het bedrag definitief is afgeschreven van uw rekening, dan moet de afdeling administratie van City Mode kunnen bevestigen dat het bedrag wel degelijk is bijgeschreven op 21 september of een werkdag later op de zakelijke rekening.

U geeft aan dat u reeds contact heeft gehad met onze helpdesk. Is er inmiddels een onderzoek gestart, of wordt dit pas eind oktober gestart?

Vriendelijke groet,

Jeroen
ING Webcare

Heeft op 25 september 2017 om 19:24 geantwoord

Nee, ik heb regelmatig contact met city mode. Ze bellen mij zelf ook en zijn van goede wil. Het bedrag is bij hen niet bijgeschreven. Ze zijn onder werktijd bereikbaar op het volgende nummer
040 2467978
O.c. crijns

Bericht van ING

1 maand geleden - Goedenavond mevrouw Crijns-Boon, U gaf aan eerder contact te hebben gehad met ons. Is er reeds een onderzoek gestart? Vriendelijke groet, Jeroen ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht Juultje4

1 maand geleden - nee, er is nog geen onderzoek gestart vr, groeten en dank voor uw reactie O. Crijns-Boon

Reactie van de melder van de klacht Juultje4

1 maand geleden - Nog steeds mijn geld niet terug. Ben in Eindhoven met de ING financieel gaan praten. Volgens hen moet het bedrag op een tussenrekening staan bij het bedrijf dat de pinapparaatjes levert aan b.v. winkels. Die beslissen via algoritmes waar het bedrag heen moet. Dat is toch te gek voor woorden dat die kunnen beslissen. Draagt de ING dan geen verantwoording?

Bericht van ING

1 maand geleden - Goedemorgen mevrouw Crijns-Boon, Ik heb u daarnet telefonisch gesproken en we zijn gelukkig samen tot de conclusie gekomen dat het opgelost is :-) Zoals besproken kan een transactie die niet goed gegaan is, in reservering komen te staan. Dit blijft maximaal 9 kalenderdagen staan. In de tussentijd kan het ofwel definitief gemaakt worden (en dan komt het bij de winkel op de rekening, dan kunnen zij het terugstorten), ofwel de reservering komt te vervallen. In uw geval gelukkig het tweede. Mocht u in de toekomst nog ergens tegenaan lopen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Een heel fijne zondag gewenst! Vriendelijke groet, Roos Webcare ING

Reactie van de melder van de klacht Juultje4

1 maand geleden - Bedankt, ik ben er blij mee. Een probleem, waarom kon de klantenservice mij dat niet vertellen? Die hadden het erover dat het bedrag de volgende dag terug zou zijn gestort. Olga

Bericht van ING

1 maand geleden - Dat is een logische en terechte vraag. Ik heb helaas geen idee waarom mijn collega's u dit niet verteld hebben. Hoe dan ook is het fijn dat de reservering is komen te verdwijnen en dat u zich daar geen zorgen meer over hoeft te maken, maar het was fijner geweest als u had geweten waar u aan toe was. Nog een heel fijne zondag gewenst! Groet, Roos Webcare ING

1 maand geleden - Nogmaals bedankt

Alle klachten die gemeld zijn door Juultje4